Ruitenwissers met een eigen leven

Cordoba

Forumguru
Tranenwissen zou maar een enkele wisbeweging mogen zijn, ik lees dat hier meerdere beweging aan de orde zijn ( tenminste bij een aantal )

Als het gewoon goed werkt wel, maar als door een storing tear wipe geactiveerd wordt, kan ik me voorstellen dat het meer dan 1 keer gebeurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

MGR2

Nieuw lid
Ik heb het euvel nog steeds. Het lijkt wel vaker voor te komen, als de auto door een kuil of over een hobbel rijdt waardoor de auto dus inzakt en weer opveert als het ware.
 

Flying Dutch

Nieuw lid
Het zijn niet alleen de Kodiaq. Ook mijn Octavia 2019 heeft hier last van. Totaal onregelmatig zonder enige duidelijke oorzaak gaan de ruitenwissers voor 1 of enkele keren wissen. Ook een 1.5 DSG
 

Eltjo

Forumguru
Heel af en toe gebeurt dat wel eens, soms zie je 1 drupje, soms ook niets. Edit na onderstaande opmerking: alleen in de auto stand ja! Uit = uit.

Wat ik mij afvraag, is het voor die andere jankerts nu opgelost?
 
Laatst bewerkt:

Flying Dutch

Nieuw lid
Heel af en toe gebeurt dat wel eens, soms zie je 1 drupje, soms ook niets.

Wat ik mij afvraag, is het voor die andere jankerts nu opgelost?
De ruitenwisser stand staat op "UIT". De regensensor is niet actief. De wissers gaan bij mooi droog weer uit zich zelf wissen. Het heeft geen relatie naar drupjes die naar beneden vallen en al viel er regen, de sensor is uitgeschakeld.

Soms lange tijd niet en dan af en toe en dan weer vaak achter elkaar en dan weer een tijd niet.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Wellicht is de '0' of rust positie van de wissermotor net niet helemaal goed.
Ook als de schakelaar op 'uit' staat krijgt de wissermotor stroom als die niet echt in de 'rust'-positie staat (zo gaat 'ie altijd terug naar die plek).
Maar als het niet helemaal klopt, kan het motortje één of meer slagen gaan maken.
 

Flying Dutch

Nieuw lid
Dankje Peter-036, iemand anders had me de tip ook al gegeven.

Ondertussen heb ik het internet afgezocht en vind meer van dezelfde klacht bij VAG groep auto's.


Als er al iets wordt gevonden dan lijkt het vervangen van de hendel dan wel de de mutlifunction switch het probleem te verhelpen.
 

Eltjo

Forumguru
Kijk, daar moet je toch zelf of naar je garagebedrijf toch iets mee kunnen als je zo’n auto hebt.
Wederom heb je als consument meer aan internet dan aan je dealer met importeur/fabrikant achter zich.
 
Bovenaan Onderaan