Ruitenwissers met een eigen leven

Ohdear

Lid
Mijn Kodiak 1,5DSG uit 2019 heeft de laatste tijd iets raars. De ruitenwissers gaan soms spontaan aan. Vaak wissen ze dan maar 1 keer, echter laatst een paar keer.
De automatische stand staat uit en in het menu staat dit ook uit.
Zijn er anderen met dit probleem en weten jullie wat dit zou kunnen zijn?
 

hemi24

Forumguru
en weten jullie wat dit zou kunnen zijn?
Als alles uitgeschakeld is en de wissers gaan toch wissen, blijft er voor mij maar één mogelijkheid over: kortsluiting!

Tenzij jezelf onbewust de ruitenwisserhendel toevallig naar beneden hebt gedrukt… (eenmalige wissen)
 

MGR2

Nieuw lid
Exact hetzelfde probleem! Ook een Kodiaq uit 2019, 1.5 TST. Garage kan niks vinden. Alles inderdaad uit in het menu.
 

hemi24

Forumguru
Ah, dan kunnen we het in ieder geval (waarschijnlijk) niet op de russische productie gooien...

;)
 

Antera

Donateur
Kan in de ruitenwissermotor zitten. Daar zitten sensoren in wanneer hij moet stoppen enz. Kan goed dat die issues geven of je hendel geeft issues. Lastig vast te leggen maar word een van de delen vervangen om te kijken of het oplost
 

Cordoba

Forumguru
Zijn iets te veel mensen met dezelfde klacht om toeval te zijn. Het kan iets zijn van een los contact/draad/microswitch bij een fout in de productie, maar een foutieve software update zou me ook niet verbazen.
 

Gette

Nieuw lid
Zelfde probleem bij mij. Wagen is al 2 x binnen geweest en heb er een video van moeten maken. Garage kan niets vinden en heb het opgegeven. Mijn wagen is een 1.5 model 2019 (wel BE)
 

Cordoba

Forumguru
Ik lees het topic nu opnieuw, en ik begin te denken aan ongewenste 'tear wipe', als je de ruitensproeier gebruikt hebt en automatisch een paar keer gewist, wist de auto even later automatisch nog een keer om de laatste druppels weg te wissen. Ik weet niet of 'tear wipe' aanstaat bij de auto's met deze klachten?
 

hemi24

Forumguru
Tranenwissen zou maar een enkele wisbeweging mogen zijn, ik lees dat hier meerdere beweging aan de orde zijn ( tenminste bij een aantal )
 
Bovenaan Onderaan