Ruitenwisser

higgy

Forumguru
Is het jullie ooit opgevallen dat als de ruitenwissers een tijdje niet gebruikt of echt uitgezet worden (dus van de regensensor af) dat de wisserbladen (die eerst een klein stukje omhoogsteken) zich na x seconden terugtrekken achter de motorkap? Staat wel lollig.
 

Karstieman

Forumguru
Ik vind dit -piep-irritant bij het wassen van de voorruit.
Je kan niet zomaar de ruitenwisser van het raam aftrekken !
Dan moet je eerst zorgen dat ze in een andere stand staan en dan snel je auto van contact afhalen... /forum/images/graemlins/shocked.gif
 

Wiseguy

Actief lid
Daar heb ik eigenlijk nog niet eens op gelet... mijn Laguna had dat inderdaad ook dat de ruitenwissers onder de moterkap schoven (of dat na verloop van tijd was, weet ik niet), inderdaad rete irritant met de auto wassen...
 

AMBIO2

Actief lid
Ik ontdekte vandaag ook wat anders.
Had mijn ruitenwissers ingeschakeld (constant wissen)
Moest stoppen voor een stoplicht en prompt gingen de wissers
in de intervalstand verder.
Zodra je dan weer gaat rijden gaan de wissers weer constant.
Was me nog nooit eerder opgevallen (bijna altijd mooi weer
in het hoge noorden) /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Potje

Actief lid
Ik werd vanochtend helemaal gek van die sensor! Ruit was nog een beetje vet waardoor er een laagje water op de ruit achterbleef.

Hij deed maar waar die zin in had.....

Ik ben geen van fan (dat is de Fryske versie) die regensensor. Al deed ie het vanmiddag geweldig.
 
Higgy,

het af en toe bewegen van de ruitewisser zorgt ervoor dat het rubber niet 1 kant op gaat staan. Deze uitleg is mij door de garage (Hegeman Arnhem) gegeven bij de uitlevering. Vertelde erbij dat dit voor alle VAG modellen geldt met dit type ruitewissers.
 

remo

Lid
Tijdens het wassen van de auto kan je de wissers in een speciale stand zetten, zodat je ze gewoon van de voorruit kan halen.
Deze stand wordt ook gebruikt als de wisserbladen vervangen moeten worden.
Zie de handleiding van de auto.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Tijdens het wassen van de auto kan je de wissers in een speciale stand zetten, zodat je ze gewoon van de voorruit kan halen.
Deze stand wordt ook gebruikt als de wisserbladen vervangen moeten worden.
Zie de handleiding van de auto.

[/ QUOTE ]
O vertel?
(Scheelt ons het naslaan van de handleiding...)
 

Droopy

Actief lid
Lijkt mij heel makkelijk:
/forum/images/graemlins/regels.gif
1) Men opent het dashboard kastje
2) Haalt het boekje eruit, kijkt in de inhoudsopgave naar het bladzij nummer
3) Slaat het boekje open op de bewuste bladzijde en leest

Kind kan de was doen /forum/images/graemlins/laugh.gif (Dit allemaal zonder in het bezit te zijn van een Škoda /forum/images/graemlins/frown.gif )
 

Dutch

Actief lid
Voor de luie mensen onder ons.

Zet de ruitenwissers op de volgende manier in de onderhoudsstand:

1) sleutel in het contact en het contact aanzetten (motor niet starten)
2) sleutel terugdraaien
3) ruitenwisserhendel even naar beneden duwen.

Klaar is Kees.

Wat me trouwens opvalt bij het gebruik van de regensensor is dat de wissers erg lang (snel) heen-en-weer blijven gaan wanneer het minder hard gaat regenen. Soms zet ik de wisser dan maar uit en weer aan, en dan doet íe het wel weer goed. De gevoeligheid van de sensor staat dan op de laagste stand.
 

gruethiel

Nieuw lid
Als je de ruitenwisser op de regensensorstand hebt staan en je wilt achteruit rijden gaat de achterruitwisser ook even automatisch. Makkelijk hè.
 

Wiseguy

Actief lid
Hmmmm... dat laatste was mij nog niet opgevallen.... wel handig inderdaad... /forum/images/graemlins/cool.gif
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zet de ruitenwissers op de volgende manier in de onderhoudsstand:

1) sleutel in het contact en het contact aanzetten (motor niet starten)
2) sleutel terugdraaien
3) ruitenwisserhendel even naar beneden duwen.


[/ QUOTE ]

Bedankt ! Weer wat geleerd /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Wiseguy

Actief lid
We zullen het de volgende keer eens proberen als de auto met de hand wordt gewassen... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
We zullen het de volgende keer eens proberen als de auto met de hand wordt gewassen... /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]
En dat is ? Volgend jaar dinsdag /forum/images/graemlins/bye.gif
 

Droopy

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
En dat is ? Volgend jaar dinsdag /forum/images/graemlins/bye.gif

[/ QUOTE ]
Laat ik dan net niet kunnen, staat iets geplant, weet alleen nog niet wat /forum/images/graemlins/grin.gif
Oh, ja weet het weer, moet dan ongeveer naar de Škoda dealer om iets op te halen /forum/images/graemlins/1761.gif
 

Wiseguy

Actief lid
Is toch wel grappig dat iedereen denkt te weten wanneer IK mijn octi ga wassen.... het is in ieder geval NA het weekend en op een woensdag.... wanneer na het weekend kan ik nog niet zeggen helaas.... /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bovenaan Onderaan