Ruitenwisser

Yetiyes

Nieuw lid
Sinds 3 maanden in het bezit van een Yeti 1.4 Elegance. Perfecte auto, motor presteerd verassend goed en de wegligging is t.o.v. mijn vorige wagen (Qasshqai 2.0) opvallend goed voor een hogere wagen. De teller staat nu op 4100 km, nog geen problemen, geet trillingen of weat dan ook. Toch één merkwaardig foutje gevonden; Als ik de voorruit wil schoon maken en de linker (bestuurderskant) ruitenwisser naar voren scharnier stuit deze tegen rand (de lak dus) van de motorkap. Nietmeer doen dus, de lak is zo verdwenen en het eerste roes kom dan wel erg snel in beeld. is dit probleem al door andere Yetisten opgemerk en.... zou de importeur hier iets mee doen, b.v. een andere wisser.
 

Tallguy

Forumguru
Is niet zo vreemd. Bij de Octavia bijv moet je de wissers in de zgn 'omhoog' stand plaatsen door de wissers te activeren na het contact uit te hebben gedaan. Het is ook bij de Yeti dus een bewuste keuze. Of het 100% handig is valt te betwijfelen.
Importeur zal er dus niks mee doen...is by design zal hij zeggen.
 
@YetiYes

Even in de handleiding kijken hoe de ruitenwissers in de vrije stand te zetten..

Jan
Yeti 1.8
 

Erkens

Lid
Het staat inderdaad in de handleiding en is dus "by design". Echter bij het schoonmaken doe ik heel voorzichtig de linkerwisser "omhoog". Hij komt dan wel tegen de lak aan, maar deze beschadigd niet daardoor. Het is vervelend, vooral als er nog wat ijs op het raam zit wat je goed weg wilt krabben maar dan zitten de wissers in de weg, die kan je dan niet in de "service"-stand zetten want dan beschadigen de wisbladen door het ijs op het raam...
 

Rosinfield

† In Memoriam
je kunt er ook even een stukje keukenrol of een sponsje tussen doen. Of, zoals ik doe, ze niet helemaal naar voren klappen, maar 1 voor 1 met 1 hand een stukje van de ruit halen om je ding te doen.
 
Bovenaan Onderaan