Ruitenvloeistof

Captain Hook

Forumguru
Het moet niet gekker worden; nog even en als je geen approved en (te) dure ruitensproeiervloeistof bij de officiele dealer koopt, mag je niet eens meer in je Skoda rijden! :smiley29:
 

Constant

Erelid
Bij Briskoda zeggen ze dat de Engelse importeur geen garantie geeft bij lekkages als je andere vloeistof gebruikt. :1884:
 

EdK

Forumguru
Constant:

Ze rijden daar ook aan de verkeerde kant van de weg !
Zal wel de reden ziijn
 

Constant

Erelid
Ik doe er altijd flink wat water bij, dan raken de leidingen minder snel verstopt en kost de vloeistof nog maar de helft.
 

Erkens

Lid
Behalve als het vriest ;)

Maar zo'n fles van 5 liter kost een paar euro (goedkoper dan de benzine :) ) dus die kosten vallen wel mee.
 
Ik heb nog twee zgn. arterieklemmen (RVS) liggen, ter verduidelijking: deze worden bij operaties gebruikt.
Erg handig bij tijdelijke expirimenten.
Als het buiten weer droog is..
 
Klopt afgelopen vrijdag is mijn Yeti geopereerd, toen de monteur klaar was bleef de motorklep nog even omhoog staan en deed hij de koplamp-sproeiers aan en alles was weer schoon.

Jan Yeti 1.8 active 3x+
 

Erkens

Lid
Vandaag was ik even bij de dealer omdat eindelijk mijn wieldoppen gekomen waren (gewoon een paar weken levertijd...)
En meteen gevraagd of het wellicht softwarematig aangepast kan worden. Na even zoeken in de computer heeft hij de interval waarop de koplampsproeiers getriggerd worden aangepast, standaard staat het ingesteld dat deze na 4 keer sproeien aan gaat. Deze waarde kan aangepast worden van 0 tot 254, maar aangezien ik het nut er wel van zie (pekel zorgt voor veel verstoring van de lichtbundel) heb ik hem op 10 laten zetten.
 

Multi1100

Actief lid
Ben wel benieuwd of dit gestaafd kan worden..het zal toch geen geheim zijn?

[MODERATORBREAK]Gaarne niet de gehele voorgaande post te quoten. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]
 

Multi1100

Actief lid
Die van mij staat op 5 keer, (geteld) en vind dat te snel. Overigens nog steeds geen bijvulling gedaan, maar het mag van mij minder..goede tip! (overigens gek dat deze instelling niet in de maxidot zit? Onder Comfort instellingen bijvoorbeeld)

[MODERATORBREAK]En dit is 2x, Gaarne niet de gehele voorgaande post te quoten. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]
 

Erkens

Lid
Wat mij betreft zetten ze alle settings ergens in dat menu, maar ik denk dat het dan al vrij snel te complex wordt en dat veel mensen het niet meer snappen en wellicht dingen verkeerd instellen.

Ze hebben ook meteen de achterlichten aangezet bij de dagrijverlichting, vond ik wel zo praktisch (ik zag die optie langskomen toen hij in de computer aan het zoeken was).

Overigens hebben ze direct ook de vloeistof bijgevuld, en gezien de hoeveelheid die er in ging was deze bijna weer leeg :tongue:
 
Ruiten/koplampsproeier

Bedankt hier kan ik wat mee. Zal de dealer vragen wat ze voor mij kunnen betekenen.
 

Erkens

Lid
Toch lijkt het er alsnog op dat de koplampsproeiers altijd aan gaan de eerste keer dat je sproeit nadat de auto gestart is. (in ieder geval met dit koude weer).
 

amukar

Lid
Het is misschien al gezegd, maar het maakt verschil of de lichten aan of uit zijn. Als je het verbruik van ruitensproeiervloeistof wil beperken, moet je even je lichten doven en dan je ruiten sproeien. Dat is niet altijd een goed idee, maar in het schemerdonker kan je dit overwegen.
 
Bovenaan Onderaan