Ruitenvloeistof

Erkens

Lid
Onlangs was mijn ruitenvloeistof van mijn net 1,5 maand oude Yeti al op (lampje ging branden). Aangezien ik niet zo heel vaak/lang heb gesproeid vond ik dit nogal opmerkelijk. Ik wist wel dat de koplampsproeiers veel verbruiken, maar dit vond ik wel erg veel.

Hierover had ik mijn ongenoegen via Twitter verspreid, nu hebben ze mij gewoon een fles met die meuk opgestuurd. Geweldige service/customer support.

jpg681s


Nu nog een keer iets dergelijks op twitter zetten dat de benzine zo snel op is :2133:
 

Captain Hook

Forumguru
Bij alle auto's met koplampsproeiers moet je je voorbereiden op een fors waterverbruik. :icon_smile_dead:

Ik weet niet hoe groot het reservoir is van een Yeti met koplampsproeiers, maar vaak zit je gauw aan een >5 liter tank ipv de gebruikelijke 1 a 1,5 liter.

Heb ooit een Golf gehad met koplampsproeiers en bij een winters ritje van NL naar Oostenrijk kon het zo maar zijn dat je 10 liter vloeistof moest bijvullen!
 

nomad

Senior Member
Of je stelt even de sproeitijden van de koplampsproeiers bij....
Die hoeven echt niet elke keer schoon.
 

Erkens

Lid
Dat kon niet volgens de dealer.

Overigens had ik hem uiteraard al bijgevuld en er ging 5 liter in. Sowieso vind ik die koplampsproeiers nogal onzinnig, ik heb toch geen xenon verlichting.
 

nomad

Senior Member
Wat een onzin van die dealer. Je kunt je sproeitijden op diverse manieren aanpassen. Hoe lang er gesproeid moet worden en ook wanneer.
Ik heb de mijne ook aangepast en doe nu veel langer met een tank vloeistof.
 

clapton

Senior Member
Is dit door de gebruiker zelf in te stellen? Vind de koplampsproeiers namelijk ook niet zo zinvol en soms is het alsof je door een diepe plas rijd zoveel water gooit hij over de motorkap. Het verbruik van ruitensproeiervloeistof is niet zo bezwaarlijk, zeker in de zomer dan gooi je er toch gewoon leidingwater bij. Anders bij de Action shoppen! :smirk:
 

Erkens

Lid
Ik had zelf al een fles bij de action gehaald op aanraden van de dealer :tongue:

Die sproeiers kan je nu eigenlijk alleen maar gebruiken als je hard rijdt, want als je stilstaat en je gebruikt ze dan zit echt alles onder.
 

MarcoO2

Forumguru
Of de al vaker gegeven tip gebruiken: één keer heel kort aan de hendel trekken (zo kort dat'ie niet gaat sproeien). Dat telt wel mee als de eerste keer van de cyclus van vijf, dus daarna kun je vier keer gewoon alleen je voorruit sproeien.
 

Wasmachineman

Forumguru
:945::DOf de al vaker gegeven tip gebruiken: je koplampen uitzetten en dan sproeien. Dan wordt er niet gesproeid op de koplampen maar alleen op de voorruit !
 
koplampsproeiers.

Ik vind het ook en kleine ergenis die koplampsproeiers. Ik rij altijd n.l. altijd met licht aan .Gevoelsmatig vind ik het veiliger .Maar kan het kwaad om gewoon de zekering (zo ver ik weet nr 30} van de koplampsproeiers eruit te halen zodat deze gewoon niet doen .Heb ook n.l. geen xenon dus lijkt mij een beetje overbodig. Of krijg je dan een storing waar je niet op zit te wachten.
 

EdK

Forumguru
Weet niet of de slangen van die koplampsproeiers te zien zijn en of ze van kunststof zijn ?
Maar als ik het zo hoor dan zit ik er sterk aan te denken als de slangen van kunstof zijn er 2 kleine afsluitertjes tussen te zetten die ze bij aqauriums ook wel voor luchtpompem gebruiken
Kun je ze bv afsluiten of geheel open zetten of gewoon knijpen dat er minder doorheen gepompt wordt
 

EdK

Forumguru
Weet ik niet van der P, zal eerst moeten wachten tot hij voor de deur staat.
Maar er wordt nu volgens mij door de sproeierkoppen een bepaalde tegendruk gecreerd.
Dus vermoed dat het wel zou moeten gaan.
Mar ja maandag gaan ze alle onderdelen uit de bakken monteren in en aan mijn gespoten wagen en dan hoop ik dat hij week 48 bij de dealer is gearriveerd en dan zo vlug mogelijk erna in ontvangst nemen zodat ik dat soort dingen kan gaan bekijken.
 

Multi1100

Actief lid
Ik wil ook wel voor je kijken..maar ga ze niet afknijpen hoor..vind het niet erg dat ze eens per 5 keer raamsproeien meedoen..zeker niet met al de koolcampagne modder en overgewaaid zand hier op de wegen..las mal spritzen ja!
 

Constant

Erelid
Hierover had ik mijn ongenoegen via Twitter verspreid, nu hebben ze mij gewoon een fles met die meuk opgestuurd.
Pon leest vast en zeker ook mee op dit forum.

Hallo mensen van Pon, doet u mij ook zo'n mooie fles met vloeistof :grin:. Er is maar één Constant met een Octavia Scout, dus mijn adres vindt u makkelijk terug in uw klantendatabase :). Bij voorbaat dank!
 

EdK

Forumguru
Ja en zet die van mij maar vast in de Yeti als hij uit Tsjechië bij u aankomt en vandaar naar me dealer moet.
Zeg er wel bij dat het een kado is aan mij, voor me dealer hem meten leeggooit in me tankje van 5 liter.
Ps: we hebben ook wel ruimte voor een 1000 liter vat hoor ...
 

Captain Hook

Forumguru
Pon leest mee tijdens kantooruren!
Nou, niet alleen tijdens kantooruren hoor... Ik weet toevallig welke userid het is, en de laatste activiteit van die persoon staat op hedenavond 22:30h!

En ik zie net toevallig welk bericht gescand werd; mijn verhaal over Holsch in Lelystad... :ahum:
 
Bovenaan Onderaan