Ruitensproeier slang verbindings / koppelstuk

Hakar

Donateur
Kort geleden had ik een probleem met binnendringend water op de passagierszijde, kort na een bezoek aan de krasstraat.
Probleem was redelijk snel gevonden, een redelijk bekend probleem bij meerdere VAG auto's.
De waterbak onder de parafan en dan met name de uitstroomgaten en specifiek die aan bestuurderszijde zaten vol met verrotte bladeren, en deels al tot compost verworden zooi.
Was ook minsten 5 jaar geleden dat dit een was doorgespoeld.

Klusje was snel geklaard, en weer lekker verder met de Fab tijdens het droge weer.
Vanmiddag wilde ik wat stof van de ruiten verwijderen en zette daarvoor de sproeiers en de ruitenwissers aan het werk.
Okay, er kwamen straaltjes vloeistof uit, maar echt krachtig en veel was het niet.

Schijnbaar is bij het weer monteren van de parafan en het aansluiten van de sproeileidingen het T-stuk gescheurd, want bij het testen kwam er meer vloeistof in de parafan dan richting de ramen.Parafan wat geforceerd opgelicht en geprobeerd het te fixen.
Resutaat, T-Stuk is nu helemaal aan gort, en aanvoerleiding bugelt in de watervangbak.

Nu ben ik zoekende naar een nieuw t-stuk, maar die schijnt uit één stuk te bestaan samen met de leidingen die naar de sproeierkopjes gaan.
Heeft iemand ooit een nieuw T-stuk kunnen bemachtigen?
Of, weet iemand of dit te fixen is met een standaard T-stuk van 3 x4 mm?
De aanvoerslang lijkt me namelijk een grotere diameter te hebben dan de twee verdeelslangetjes.

EdK

Forumguru
Eh dierenwinkel met aquarium spullen hebben ook vaak verbindings stukjes !!
Dus als je een hornbach in de buurt hebt dan moet je daar zeker op de vissen afdeling iets kunnen scoren.....

Hakar

Donateur
Klopt @EdK, die heb ik hier ook voor aquariumpompjes die ik gebruik bij mijn rookkasten om vlees koud te roken.

Echter die lijken te klein te zijn voor in ieder geval de aanvoeslang die naar dat verdeelstuk gaat.

Tees

Donateur
't T-stuk met de 2 pijpjes is idd één geheel, artikelnummer is 6Y0955447D. Maar dat kost een tientje of zo...ik zou er niet te veel moeite voor doen dus.
Desnoods op de sloop zoeken naar een F1 en die zelf eruit trekken. Al zullen er misschien tegenwoordig niet zo gek veel F1's meer op de sloop staan.

EdK

Forumguru
Echter die lijken te klein te zijn voor in ieder geval de aanvoeslang die naar dat verdeelstuk gaat.
Maar er bestaan volgens mij ook verloopjes , dus als je daar ruimte voor hebt ?
En op sloop zou ik niet zoeken, zijn kunststof dingen en dat verouderd dus monteer je er één en breekt die.........
Dus zou zo en zo voor nieuw gaan, met nummer van Tees en anders lekker hobbyen met hornbach spullen....

Hakar

Donateur
@Tees was vergeten te noemen dat ik al was wezen zoeken naar onderdeel 6Y0955447D, en dat die niet meer voor het grijpen liggen, althans niet wat ik vond met Goegel.

@EdK, dat oud was ook mijn gedachten gang, de mijne is van 2005, en ik meen dat de laatste van de eerste serie n 2007 van de band is gerold.

Hakar

Donateur
Die had ik nog niet gezien.
Zal het nader bekijken.
Indien dit hem wordt, wordt het in ieder geval een week tot anderhalve week zonder ruitensproeier zien door te komen.
Onlangs voor de Suzuki een onderdeel in UK besteld, en ondanks beloft van 3 tot 4 dagen in huis duurde het 11 dagen.

Hakar

Donateur
@Tees ik heb nog eens gezocht op Google, zowel met mijn Firefox als Chrome browser, maar gek genoeg kom ik jouw link daarmee in de eerste 5 pagina's met zoekresultaten niet tegen.
Zocht jij ook via Google?

Tees

Donateur
Misschien is t als zoekmachine iets minder goed dan Google, maar tis wel een zeer privacyvriendelijke zoekmachine, bijna iedereen die ik ken die dit belangrijk vind gebruikt deze.

Hakar

Donateur
Wat is minder goed in vergelijking met Google.
Ik heb de DuckDuck nog niet geprobeerd, maar als jij die link eigenlijk als één van de eesrten ziet, en ik het na vele pagina's nog niet zie, zegt meer over de wijze van selecteren van zoekresultaten.
Schijnbaar staat in de database van Google wel het één en ander opgeslagen van sites waar ik wel vaker zoek.
Voorheen wel spulletjes uit Oekraïne, Polen Tsjechië, Italië enzovoort besteld, en gek genoeg zijn alle resultaten die ik vind in die hoek van zoekresultaten te vinden.........

EdK

Forumguru
wordt het in ieder geval een week tot anderhalve week zonder ruitensproeier zien door te komen.
Kun je niet de slang vanaf je bestuurders kant koppelen met de hoofdleiding op één of andere manier zodat je in iedergeval één zijde van raam kunt sproeien ??
Maar woensdag en donderdag heb je hem niet nodig, dan regent het...... :koffie:

Hakar

Donateur
:ROFLMAO::unsure:
Ben bij een automaterialenzaak geweest, en bij Wildkamp.
De duvel en zijn grootmoe aan verdeel en koppelstukjes, maar net niet dat wat ik zoek.
Om toch een oplossing te proberen heb ik maar 3 t-stukjes meegenomen in 3 verschillende maten voor € 15,-- in de hoop dat ik dan het originele t-stuk zou kunnen vervangen.
Nou niet dus.
Om de boel iets soepeler te maken had ik de parafan in de zon gelegd, en na een half uurtje geprobeerd het t-stuk eruit te wurmen.
Geen houvast, en één keer aanraken met een tangetje resulteerde in een gebroken t-stuk.
Van den Brug dealer bellen, en helaas te horen gekregen dat het originele en gehele stuk sinds 2023 niet meer leverbaar is.
Met de nieuwe zoekmachine van @Tees weer online gezocht naar een vervanging.
De eerste link levert niet naar Nederland, maar na enig zoeken nog eentje gevonden bij LLL parts UK
Schijnbaar ook de laatste, wanneer ik nu zoek geven ze geen resultaat meer.
Een hoop tijd en € 30,-- lichter hoop ik hem deze week nog te ontvangen.

En wat de regen betreft @EdK ben ik niet bang voor, parafan zit er weer op, en ruitenwissers zijn correct gemonteerd.

Bovenaan Onderaan