Ruitensproeier antivries -60°C bij de LIDL

JeSko

Forumguru
Ik gebruik momenteel een mengsel van vloeistof en kraantjeswater, gaat al jaren goed zo. Er staan echter wel tegenstrijdige berichten op de flacon zelf. Nl dat het spul onverdund tot -60 graden aankan, maar dat je het niet onverdund mag gebruiken vanwege sliervorming...

20210102_113958_copy_1512x2016.jpg 20210102_114014_copy_1512x2016.jpg

Iemand trouwens een idee, vind het nergens terug, hoeveel liter vloeistof de S2 slikt? Heb er net 2 x 1.5 liter 1:2 mengsel in gedaan, maar er kon nog bij.. ik denk niet dat er ergens een lek zit, dat had ik moeten merken aan het tempo waarmee de vloeistof bijgevuld moet worden.
 

EdK

Forumguru
Als je er al meer dan 3 liter hebt ingegooid kun je er bijna vanuit gaan dat er 5 liter in kan !
In me Yeti zat ook een tank van 5 liters.
Nu weer in de Fab, krijg ik het er niet in die 5 liters.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoeveel erin kan? Vind ik niet zo interessant...

Ik gebruik jaarrond professioneel reinigingsspul met antivrieseigenschappen uit de vrachtwagenwereld uit een jerrycan in een verdunning van 1 deel op 2 delen kraanwater. Ik heb een aantal plastic literflessen voorzien van een streep op 1/3 van de hoogte, dus dat werkt makkelijk. Er staat een rijtje volle flessen klaar voor gebruik en 2 daarvan staan achterin de Leon als noodvoorraad.

Hoeveel er in het RWV-vat van de Leon kan? Geen flauw idee, ik vul 't gewoon af en toe bij tot aan de afsluitdop zodat ik die noodvoorraad achterin hoogstwaarschijnlijk nooit nodig ga hebben. Het restje dat er niet meer bij kon is de volgende keer als eerste aan de beurt...
 

Desperado

Forumguru
Er staan echter wel tegenstrijdige berichten op de flacon zelf. Nl dat het spul onverdund tot -60 graden aankan, maar dat je het niet onverdund mag gebruiken vanwege sliervorming...
Er staat nergens dat je het zo mag gebruiken, alleen dat het onverdund tot min 60 kan. Duidelijk? Nee, maar het klopt wel.
 

EdK

Forumguru
Zou het er zeker niet onverdund ingooien
Op een of andere manier vinden de wissers dit niet echt lekker.
Heb het één keer gedaan en leek erop dat het rubber af gaf op het raam !
Dus ik verdun de Lidl flessen altijd 1 deel onverdund en 3 delen water en dat bevalt me prima en in de jaren dat ik dit al toepas nog nooit bevroren tank of slangen gehad.
 

Rallye

Forumguru
Ik gebruik ook die van de Action. Onverdund, sinds een ritje naar Berlijn dat begon met vloeistof tot -15. Bleek iets te optimistisch......
 
Bovenaan Onderaan