Ruitenkrabber in brandstofklep

ben1984

Nieuw lid
Handig een ruiterkrabber in de brandstof klep, heb alleen al twee keer gehad dat het klepje zat vastgevroren.
Toch een stuk minder handig, leg hem voortaan maar weer in de deur.

Spiegels kraken wel een beetje als deze uitklappen maar zijn niet stuk gegaan, iemand al kapotte spiegels gehad? Anders zet ik deze ook even uit!
 

micky

Forumguru
ik ken je problemen niet, ik gebruik geen krabber, die spiegels gaan gewoon open in de ochtend, maar al zou dat niet zo zijn, er zit een beveiliging in.
 

martijn v o

Forumguru
Ja ik had het al eerder dat ie inderdaad vastgevroren zat, dus had ik hem al in de deur gelegd, want daar mist toch het 2de afvalbakje :-). Maar vanochtend moest ik tanken en dat is ook vervelend met een vastgevroren tankklepje.
 

AndreM

Forumguru
Ik ken iemand die heeft al 2x een kapotte spiegel gehad..................
Tja........hij keek in de spiegel de sukkel....:deuk:

Maar bij mijn vorige auto klapte ze niet in en is er iemand, toen het ijzelde, tegenaan gefiets.
De kap van de speigel lag er toen wel af. :jaja:
Mijn advies is om deze met vorst niet in de laten klappen.

En de krabber............je zou de tankklep met ruitenontdooier kunnen ontdooien.
Maar je kan ook de ruitenontdooier gebruiken voor de ruiten, is net zo gemakkelijk, mits het niet te dik op zit. :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
Heb altijd een paar krabbers in de buurt van m'n autosleutels liggen. Heb er veel, Dat komt als je in de 'branche' werkt :maakmegek:Als het nodig is neem ik er één mee en als ik er een stuk vijf in de auto zie liggen leg ik ze weer bij de sleutels.
Maar wat ik zoveel mogelijk doe is een vorstscherm op de voorruit. Daar kan geen krabber tegen aan :D
 

mvneerbos

Senior Member
Vind het wel een handig krabbertje, maar ook al een paar keer gehad dat het klepje vastgevroren zat. Het wil wel helpen om er een beetje op te duwen aan de rechterzijde en als dat niet lukt doe ik het voorzichtig met de sleutel open wippen.
 

Barrokok

Actief lid
Tja one of my guilty pleasures, maar ik zet de auto gewoon even aan en wacht tot alles ontdooit is...
 

widojo

Actief lid
Let op, niet teveel aan het klepje trekken dan breken de nokjes af en hangt het klepje los.
Door een gevalletje vuurwerk heb ik al een nieuwe moeten laten monteren.
Ontwerp blinkt niet uit in degelijkheid.

Daarnaast valt het mij op dat de deuren van de O3 wel heel snel vastvriezen in vergelijking met mijn vorige auto.
Maar die had dan weer niet deze handige ijskrabber:thumbsup:
 

Joske

Forumguru
Daarnaast valt het mij op dat de deuren van de O3 wel heel snel vastvriezen in vergelijking met mijn vorige auto.
je bent niet de eerste die dit meldt... ;)

mss toch wel een constructiefoutje? :pieker:

(ik heb een binnenslaper dus heb er weinig tot nooit last van om te kunnen oordelen)
 

Circus

Lid
krabben = krassen! Al zulke nare ervaringen mee gehad dat je ruit(en) vervolgens vol zitten met krassen. Mijn advies: als je wilt krabben zorg dan voor schone ruiten
 

CDK

Forumguru
kieper er wat geconcentreerd ruitensop op en je bent in no time klaar, of de standverwarming aanzetten natuurlijk ;)
 

Hans_RS

Forumguru
krabben = krassen! Al zulke nare ervaringen mee gehad dat je ruit(en) vervolgens vol zitten met krassen. Mijn advies: als je wilt krabben zorg dan voor schone ruiten

inderdaad! m'n vorige firmawagen heb ik zo helemaal vol gezet... :bloos: nu gebruik ik alleen nog zo'n ontdooispray en de voorruitverwarming.
 

MaRco2

Forumguru
Daarnaast valt het mij op dat de deuren van de O3 wel heel snel vastvriezen in vergelijking met mijn vorige auto.
Maar die had dan weer niet deze handige ijskrabber:thumbsup:

Echt tot op heden nog nooit last van gehad, op het eerste jaar na, stond het karretje gewoon buiten.

Wat wel scheelt: ik vertrek meestal zo rond 10 uur.:)

En als er wat op de ruiten zit, uitsluitend even ontdooi spul sprayen. Krassen wil ik niet op de ruiten (en de lak van machinaal wassen) hebben.

Hopelijk lukt het volgende winter wel om hem binnen of onder de carport te zetten.
 

dirkkroneman

Forumguru
Ik heb er meestal ook geen last van als ik vergeten ben de auto binnen te zetten. Rond 3 uur 's ochtends is het laagje over het algemeen zó dun dat een keer sproeien met de ruitenwissers al voldoende is :)
 
Bovenaan Onderaan