Rs Tdi

EdK

Forumguru
Ik lees net dat een Audi R8 4.2FSI de 80 - 120 sprint in 3,7 seconden doet en dat is met 420pk.
Scheelt wel erg weinig met een getunede RS TDI dan zeg en dat met twee keer zoveel vermogen...

Tja er komen wel wat andere dingen bij kijken !!
Zoals koppel , gewicht , versnellingbak verhouding ,...............
 

___JC___

Forumguru
Tja er komen wel wat andere dingen bij kijken !!
Zoals koppel , gewicht , versnellingbak verhouding ,...............

Ja het koppel is ongeveer gelijk, de R8 heeft 2x zoveel vermogen en weegt ook ongeveer hetzelfde. Zit wel een kloteversnellingsbak in zo een R8 zeg...
:grin:
 

Ralph

Lid
Bedankt voor je cijfers!!! Toppie! Ik moet zeggen dat jou cijfers niet veel schelen ten opzichten met die van mij! Ik zit gemiddeld drie tiende boven jou metingen!

JC.: Ongelovige Thomas! ;)
 

___JC___

Forumguru
Bedankt voor je cijfers!!! Toppie! Ik moet zeggen dat jou cijfers niet veel schelen ten opzichten met die van mij! Ik zit gemiddeld drie tiende boven jou metingen!

JC.: Ongelovige Thomas! ;)

Mn ouders hebben geprobeerd me katholiek op te voeden maar het is niet blijven hangen inderdaad.
:tongue:

Maar ik wordt graag bekeerd, doe ff een sprintje tegen een Octy 2 RS en film het even zou ik zeggen..
 

sitechris

Donateur
Ik lees net dat een Audi R8 4.2FSI de 80 - 120 sprint in 3,7 seconden doet en dat is met 420pk.
Scheelt wel erg weinig met een getunede RS TDI dan zeg en dat met twee keer zoveel vermogen...

Weet je ook in welke versnelling dat is gedaan? 3,7 sec vind ik voor 420 pk niet overdreven snel.
 

Markie78

Nieuw lid
Ja het koppel is ongeveer gelijk, de R8 heeft 2x zoveel vermogen en weegt ook ongeveer hetzelfde. Zit wel een kloteversnellingsbak in zo een R8 zeg...
:grin:

Ik denk dat er weinig met de versnellingsbak mis is!! Alleen moeten wij in iets andere verhoudingen denken wat betreft de verdeling van de versnellingen... Als een auto 300 km/u loopt, dan haalt hij met gemak die 120 in de 2. Alleen voor de metingen doen ze dat niet omdat a: er weinig auto's zijn die dat kunnen en b: ze daarmee de momentkracht willen aantonen.
Dit is nou precies waar het koppel van een auto gaat tellen. Je zei het zelf al JC de koppels zijn gelijk en het gewicht van de R8 zelfs iets hoger.

Ik heb het alleen jammer genoeg in de praktijk nog niet kunnen testen ;)

Ik zal binnenkort wel weer eens naar de Nordschleife gaan en dan zal ik eens wat beeldmateriaal op het net zetten, dan krijg je een beetje een indruk.
 

___JC___

Forumguru
Volgens mij testen ze dit soort dingen gewoon in de meest optimale versnelling, voor de Audi zal dit de 3e zijn denk ik.
Ik begrijp denk ik een beetje wat je bedoeld Markie. Door het gelijke koppel en gewicht gaat de versnelling ongeveer gelijk omdat het zo een relatief kort toerenbereik is. Ga je de metingen verlengen naar 80 - 160 dan wordt het verschil vele male groter door het vermogen van de R8.

Logisch eigenlijk, ik heb een Leon 2.0TFSI met 280pk ook ooit gemeten op 3,8 seconden 80 - 120. Was ff op zoek naar de logica van deze kleine verschillen.
:xyxthumbs:
 

nomad

Senior Member
moet ik ook zeggen dat er maar bar weinig auto's rondrijden die mij hun achterkant kunnen laten zien. Met name de extreme tussenacceleraties geven mij de mogelijkheid om menig Beierse- en Ingolstadt bak aan de kant te duwen.

Topsnelheid

234 km/h

Ik denk dat er ook behoorlijk wat auto's uit Ingolstadt, Munchen en Stuttgart jou hun achterkant zonder enige moeite laten zien. Het is alleen een kwestie van je laten uitdagen. Toevallig 2 weken geleden nog even een rondje gedaan in een "Stuttgart bak" (ook diesel), maar die zet je RS volledig aan de kant. Of ie nou getuned is of niet.
 

sitechris

Donateur
Ligt eraan welke Mercedes je rijdt. Een C220CDI gaat het niet redden tegen een gechipte RS TDI. Een E420CDI natuurlijk weer wel.
 

Markie78

Nieuw lid
Waar gaat dit in godsnaam heen?! We hebben het hier over een Skoda die het tegen de gevestigde Duitse orde op kan nemen.... op het Skoda forum nog wel en het enige dat ik lees is welke auto's wel niet allemaal nog sneller zijn!?

Ik zal er even snel korte metten mee maken:

De Bugatti Veyron die zou pas echt...........
 
Met 262 PK en 580 Nm koppel is een gechipte RS heel snel uit de spiegels verdwenen....
(van de BMW dan...)


maar voor het geld wat die bmw kost die RS opvoeren dan is de BMW heel snel uit de spiegels van de skoda verdwenen.:bye:

dit vergelijk gaat niet helemaal he een auto van 40.000 euro of er 1 van 70.000 euro
 

___JC___

Forumguru
Waar het mij om gaat is dit.
Een Octy RS TDI is snel, gechipt is ie zeer snel. Maar dan moet je niet denken dat je opeens alle andere auto's op 's neerlands wegen eruit rijdt alsof ze stil staan. :smirk:

Even prijs, status e.d. buiten beschouwing gelaten. Skoda is gewoon bang for bucks.

Overigens blijf ik me verbazen dat er zoveel klachten zijn van rijders met een 2.0tdi 170pk over de roetfilter. En helemaal als ze gechipt zijn. Schijnt echt een drama te zijn dat regenereren.
 
Mijn zwager rijdt in een gechipte bmw 530d, Als ik daar achter rij met mijn RS (benzine) zie ik zijn achterkant heel snel kleiner worden. Ongelofelijk wat een acceleratie heeben die bakken zeg!
 

higgy

Forumguru
En mijn aankomende ex-zwager (ik bespaar je het verhaal :) ) een 535d Touring. Wat een auto. En heeft er een Q7 naast staan.
 
Bovenaan Onderaan