Rs Tdi

Jizah

Nieuw lid
Sinds gisteren eindelijk mijn nieuwe auto.

De RS 2.0TDI
Auto is ABT getuned :grin: naar 200pk.

Black magic met 18" velgen en alle opties, behalve parkeersensors voor.

Het eerste gevoel is zeer goed! Alleen de Nokia e61i werkt niet lekker met de Columbus.

Heb ook chromen dakrailing - dit is echt te adviseren. Veel mooier dan de standaard zwarte railing.

Nog wel drie kleine onderzoekjes:
- Ik dacht dat de auto DUAL zone airco had.
- Er staat niet beschreven hoe je het volume aanpast van de columbus (bv. navigatievolume)
- Hoe zet ik het volume van de navigatiestem uit tijdens het bellen???? HEEL irritant. Gaat spreken wanneer ik aan het bellen ben. :icon_smile_dead:
 

Jizah

Nieuw lid
DUAL links-rechts gescheiden wel, maar niet DUAL boven-onder gescheiden

In mijn vorige auto, VW Passat zat hiervoor een knop "DUAL" en op de Skoda niet...:ahum:


Lastig is nog wel de stem van de navigatie tijdens het bellen. Ik wil dat deze automatische dempt, kan alleen nergens vinden hoe.... damn.
 

Peter79

Actief lid
Er moet een direct kabeltje lopen van telefoon->navigatie. Bij signaal gaat hij automatisch dempen.Indien dit al het geval is, dan moet er toch ergens een instelling staan....niet?
 

higgy

Forumguru
Je airco is dual zone hoor. Draai maar eens aan de rechter temperatuurknop. Die is daarmee losgekoppeld van de linker. Wil je dat de rechter knop weer meegaat met de linker, dan dien je meer dan 3 seconden op de AUTO-knop te drukken. Of opnieuw te starten, uiteraard.
 

vdijk

Lid
Sinds gisteren eindelijk mijn nieuwe auto.

De RS 2.0TDI

Het eerste gevoel is zeer goed! Alleen de Nokia e61i werkt niet lekker met de Columbus.

Nog wel drie kleine onderzoekjes:
- Hoe zet ik het volume van de navigatiestem uit tijdens het bellen???? HEEL irritant. Gaat spreken wanneer ik aan het bellen ben. :icon_smile_dead:

waarschijnlijk hefet dit met elkaar te maken.
Radio / navigatie gaat pas uit als de telefoon een gesprek heeft.
 

Jizah

Nieuw lid
waarschijnlijk hefet dit met elkaar te maken.
Radio / navigatie gaat pas uit als de telefoon een gesprek heeft.

Gaat dus niet uit....
ik word er gek van..
Telkens wanneer ik aan het bellen ben én de nav staat aan, dan hoor je in een keer de nav stem door het gesprek (over de speakers). De andere kant schrikt zich dan rot.
 

Ralph

Lid
Sinds gisteren eindelijk mijn nieuwe auto.

De RS 2.0TDI
Auto is ABT getuned :grin: naar 200pk.

Ik ben zeer benieuwd hoe snel een gechipte RS TDI is!
Zou je eens wat tijden kunnen posten...?! Bijvoorbeeld:

0-100
50-80
80-120

Gr.
Ralph
 

vdijk

Lid
Gaat dus niet uit....
ik word er gek van..
Telkens wanneer ik aan het bellen ben én de nav staat aan, dan hoor je in een keer de nav stem door het gesprek (over de speakers). De andere kant schrikt zich dan rot.

apart dat de andere kant van het telefoongesprek ook de aanwijzingen hoort, terwijl het geluid over de speakers gaat.

weet de dealer hier geen raad mee of diegene die de telefoon aansluiting heeft aangelegd??
 

Jizah

Nieuw lid
apart dat de andere kant van het telefoongesprek ook de aanwijzingen hoort, terwijl het geluid over de speakers gaat.

weet de dealer hier geen raad mee of diegene die de telefoon aansluiting heeft aangelegd??


Dealer weet het niet en heeft het PON gevraagd. Zij hebben een gedeelte van de handleiding gestuurd. Daar staat het ook niet in.

In de Columbus heb je ook een instelling onder 'tone'. -> navigatiestem volume. Deze kun je op UIT / AAN / ZACHT zetten. Wanneer je hem op zacht zet springt ie automatisch weer op AAN. Dus weer de vervelende stem door mijn telefoongesprek..

Wanneer ik dus nu iemand aan de tel heb moet ik de navigatiestem handmatig zachter zetten (als ik het niet vergeet). - En hierna weer harder zetten. Als je veel belt in de auto zoals ik is dit heeeeeeel erg.
 

Jizah

Nieuw lid
Ik ben zeer benieuwd hoe snel een gechipte RS TDI is!
Zou je eens wat tijden kunnen posten...?! Bijvoorbeeld:

0-100
50-80
80-120

Gr.
Ralph

Snelheden weet ik zo niet... ik heb geen stopwatch. Enigste wat ik weet ik dat de koppel is toegenomen naar ca. 400nm. Trekt erg lekker, alleen jammer dat de O2 niet weet om te gaan met de kracht op de wielen in de eerste en tweede versnelling wat resulteert in slippende en stuiterende wielen bij het optrekken als je niet uitkijkt...
 
Snelheden weet ik zo niet... ik heb geen stopwatch. Enigste wat ik weet ik dat de koppel is toegenomen naar ca. 400nm. Trekt erg lekker, alleen jammer dat de O2 niet weet om te gaan met de kracht op de wielen in de eerste en tweede versnelling wat resulteert in slippende en stuiterende wielen bij het optrekken als je niet uitkijkt...

O2 of berijder??? :D
 

skodaboy

Forumguru
Snelheden weet ik zo niet... ik heb geen stopwatch. Enigste wat ik weet ik dat de koppel is toegenomen naar ca. 400nm. Trekt erg lekker, alleen jammer dat de O2 niet weet om te gaan met de kracht op de wielen in de eerste en tweede versnelling wat resulteert in slippende en stuiterende wielen bij het optrekken als je niet uitkijkt...

voor slippende en stuiterende wielen heb je nie bepaald 400nm koppel nodig..zal idd wel fijn trekken...maar toch...
maar aan de stoplichten zo vertrekken heeft geen zin dit kost tijd en je blijft "staan" intussen is die andere al lang "weg" en zo verlies als nog de sprint...dus wat rustiger aan zetten is de boodschap :aangenaam:

trouwens zo heftig vertrekken aan de lichten vind ik niet bepaald gezond voor de auto...:crazy:
 

___JC___

Forumguru
Ik heb 390NM en ik heb nooit slippende of stuiterende wielen. En ik rij echt wel door! Dus of andere banden of minder abrupt op het gas stampen vanaf een stoplicht zou ik zeggen.

Als het nat is is het een ander verhaal, dan slippen de wielen nog door in zn 3e versnelling.
 

Roel

Lid
Ik heb 390NM en ik heb nooit slippende of stuiterende wielen. En ik rij echt wel door! Dus of andere banden of minder abrupt op het gas stampen vanaf een stoplicht zou ik zeggen.

Als het nat is is het een ander verhaal, dan slippen de wielen nog door in zn 3e versnelling.

Zelfde hier: met nat weer kan zelfs de traction control het niet de baas.
Toch zie ik een diesel meer als een tussensprintkanon. Ik denk dat zelf mijn RS het moeilijk heeft tegen een gechipte 2.0 TDI!

Ik heb ook nog nooit geklokt, maar ik haal wel tegen de 120 op de teller in z'n 2 :1884:
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb ook nog nooit geklokt, maar ik haal wel tegen de 120 op de teller in z'n 2 :1884:

Ben ik gek of heeft dat helemaal 0,0 te maken met je motorvermogen?

Hij loopt gewoon tegen zijn toerenbegrenzing aan. Iederen auto kan, ongeacht het vermogen, in zijn 2 tot de toerenbegrenzing rijden.

Het hangt af van de verhoudingen van de bak wat daarmee de topsnelheid is, samen met de toerenbegrenzing.

Heb ik het fout hoor ik het heel graag!
 

Roel

Lid
Ben ik gek of heeft dat helemaal 0,0 te maken met je motorvermogen?

Hij loopt gewoon tegen zijn toerenbegrenzing aan. Iederen auto kan, ongeacht het vermogen, in zijn 2 tot de toerenbegrenzing rijden.

Het hangt af van de verhoudingen van de bak wat daarmee de topsnelheid is, samen met de toerenbegrenzing.

Heb ik het fout hoor ik het heel graag!

Ik hou het op het eerste :winkie:.
Het heeft wel degelijk met je motorvermogen te halen. Een 1.4 (100 pk) zal in z'n 2 een veel lagere topsnelheid halen dan een 1.8 turbo (180 pk).
 
Bovenaan Onderaan