RS spoiler

TL@

Forumguru
Ik ben aan het rondkijken voor een RS-spoiler voor op mijn komende O2 HB. Ik heb op Superskoda deze gevonden:

http://www.superskoda.com/octavia-i...tic-octavia-ii-rs-spoiler-original-skoda-auto

Iemand ervaring? Is deze makkelijk te plaatsen?

Ook stond deze er nog in de kleur van mijn wagen:
http://www.superskoda.com/skoda/oct...poiler-original-skoda-painted-anthracite-grey

Zou de kleur een exact match zijn?

Toch jammer de garage geen RS-spoiler wil regelen voor mij, service is ver zoek bij de verplichte dealer (mocht ik zelf kiezen, zou ik er nooit meer binnen komen).
Gelukkig mag onderhoud wel bij de vriendelijke en behulpzame dealer om de hoek.

Ronnie

Forumguru
De RS spoiler is er gewoon als onderdeel hoor, 1Z5 827 939 GRU= Grondverf, € 371,34.
In kleur: 1Z5 827 939 . Wel bij bestelling in kleur het betreffende nr. aangeven.....

TL@

Forumguru
Dus de dealer had die er gewoon bij kunnen bestellen? Zo stom.

Als ik hem er achteraf op zet, is het wel goedkoper bij Superskoda.

Moet ik dan nog gaten boren in de koffer?

TL@

Forumguru
Zijn de gaten gemarkeerd of moet je ze nog zelf afmeten?

Misschien eens vragen aan de garage om de hoek of ze hem willen plaatsen.

Ronnie

Forumguru
In het autoschadebedrijf waar ik vroeger werkte lijmden we de spoilers e.d. er altijd op met ruitenkit. Wel even primeren met speciale primer.
Voordeel: geen gaten boren, geen lekkages en natuurlijk ook geen roestvorming.

TL@

Forumguru
Komt die dan niet los bij een gangetje van 200km/u (wat ik bijna wekelijks rijd)

ben zelf autoruitschade monteur
en ik heb ook al zat spoilers voor colega's gemonteerd altijd met primer en ruitenkit
zonder parkers of bouten moeten
werkt perfect

Ronnie

Forumguru
Als de lijmverbinding goed is en alles goed ontvet is vantevoren is het geen probleem. De achterruit blijft ook immers wel zitten
ondanks de behoorlijke overdruk in de auto.

TL@

Forumguru
De verf moet dan ook niet van de auto? Gewoon een beetje primer (het teveel kan verwijdert worden of moet je zorgen dat je zeker niet teveel aanbrengt) en dan de met lijm de spoiler erop?

Lijkt eenvoudig.

verf hoeft er niet af
gewoon goed ontvetten aftekenen en binnen de lijntjes primeren
te veel aan primer laat zich relatief lastig verwijderen dus je kan beter maar goede voorzorgmaatregelen nemen

TL@

Forumguru
Ik heb nog niets besteld, ben nog aan het rondkijken. Duurt ook nog wem even voordat de O2 geleverd wordt.

Ik ben enkel geïnteresseerd in de koffer spoiler, maakt de auto af vind ik.

Mag natuurlijk niet te veel kosten want het is een leasewagen en moet er normaal maar een jaar of 2 mee rijden.

TL@

Forumguru
Dat is de RS-line. Heb ik ook naar gekeken maar vond het kleine achterste spoilertje niet mooi en eigenlijk veel te duur voor wat het is.

Bovenaan Onderaan