Royco_oem_5e: 2015 Skoda Octavia 5e Combi

Arjan1985

Forumguru
Gaaf hoor. Ziet er veel beter uit. Je hebt nog geen andere veren of dempers toch? (Als ik goed gelezen heb).
Heb je nu last met drempels met hard inveren of zware lading? (Wielen tegen wielkasten aan?)
En hoe is je rij ervaring? Wat merk je ervan in positieve zin kwa stuur gedrag in bochten?

Originele greenline ophanging inderdaad, geen problemen met aanlopen. Ik merk geen verschil in rijgedrag eigenlijk.

Gisteren prijs laten maken voor een ST X schroefset, met montage 1250€.
Ik twijfel nog omdat ik comfort ook wel belangrijk vind. Daarom wil ik ook geen vaste veren op de originele dempers.

Laatst bewerkt door een moderator:
ST X suspension schroefset is besteld, nu 3 tot 4 weken wachten en dan de afspraak in plannen voor montage.
Ook nog even bekijken of ik de keuring voor verlaging direct ga doen of ga wachten tot de periode van de jaarlijkse keuring.

Gisteren de wagen terug gebracht naar de tinter maar hij kreeg het niet in orde dus geen getinte ramen meer nu..

20260404-142143.jpg

JeSko

Forumguru
Ik zou ze meteen doen, ze lopen er heel streng op tegenwoordig in onze regio, ik ben zo ook van de ringweg geplukt een jaar geleden ongvr, door een lokale agent die er intussen bekend om staat alle getunede/lage wagens gelijk aan de kant te sleuren om ze te controleren.

De tinter in kwestie is inderdaad geen goeie, ik had een andere voor, heb het nagevraagd bij iemand die in het wereldje zit en die zei gelijk dat je moet wegblijven bij die tinter in Balen. VR tinting in Tessenderlo/Ham is een goeie.

Ik heb in de 10 jaar nog nooit problemen gehad, 1x tegen gehouden enkel om te vragen van wa jaar hem was en het ne dikke bak vond. Ma da was ook een oldtimer.

Denk ook dat ik het direct ga doen, ben ik er vanaf.

Hij heeft een groot deel terug betaald dus dat is toch al iets. Voorlopig ga ik het zo laten, beetje swiss spec. Geen getinte ruiten en zilveren/ chrome velgen.

Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Ja ik viel veel te hard op met men lawaai, heb het zelf gezocht met open downpipe res delete en noem maar op :ROFLMAO: was een kwestie van tijd.

Ja is ook knap swiss spec, is helemaal in nu en je Octavia komt er mooi met weg.

JeSko

Forumguru
Knap ! 19 inch met 35 band ( neem ik aan ? ) merk je qua comfort idd niets van onder een Octavia. Leuke plek daar trouwens voor foto's, zelf ook al vaak foto's gaan maken.

JeSko

Forumguru
Haha zalig dan woon je echt vlakbij de meetings die daar elk jaar doorgaan. Anyways zal je vast wel eens zien rijde nu hij lager ligt en met deze wielen, zoiets spot ik meestal van ver :D

Bovenaan Onderaan