Amundsen Route importeren via de MySkoda app en Amundsen

nakharry

Forumguru
Probeer al een tijdje een route van de MySkoda app naar de auto te sturen en via de Amudsen weer op te halen in de sectie " Skoda Connect". Kan alleen "Skoda Connect" nergens vinden en in de navigatie zelf kan ik ook de route niet binnenhalen...

Doe ik wat fout, moet ik eerst de Amudsen updaten of is dit gewoon weer een "producteigenschap" :laugh: ?
 

hemi24

Forumguru
Via “Menu” en dan de tegel “Skoda Connect”

(kon zo snel alleen een plaatje van een Columbus vinden...)

upload_2021-3-27_19-35-10.jpeg
 

nakharry

Forumguru
Wat voor Amundsen heb je? Staat Smartlink aan?

Geen idee.. Waar zou ik kunnen vinden welk type Admundsen ik heb @Rallye ? Auto is van oktober vorig jaar..

Smartlink aan.... wat is smartlink? :bloos:

Ik kan in principe alles in de MySkoda app gebruiken en Apple carplay werkt ook, dan werkt de smartlink toch of bedoel je iets anders?

Ik krijg onderstaande melding op mijn telefoon na het versturen van een route naar mijn auto:

IMG_0188.PNG
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Heeft niks met SmartLink te maken, maar je moet wel zorgen dat je een hotspot aan hebt staan via je mobiel.
 

nakharry

Forumguru
Staat aan @hemi24 anders werkt Apple Carplay niet draadloos toch?

Ik mis gewoon die hele tegel "Skoda Connect" in de Amudsen..

Als dit alleen werkt via de Columbus zou dat wel heel erg raar zijn..
 

EdK

Forumguru
Ik mis gewoon die hele tegel "Skoda Connect" in de Amudsen..

En als je via de knop "menu" gaat kijken ?
Heb je dan wel een veld "connect" ?

Bij mijn Caddy waar ik ook geen tegel heb , kan ik wel via Menu dus de connect bereiken !
Of dat logisch of niet logisch is dat is een ander verhaal....:koffie:
 

Rallye

Forumguru
Laatst bewerkt:

nakharry

Forumguru
Laatst bewerkt door een moderator:

nakharry

Forumguru
Net 1,5 uur met mijn jas in de auto gezeten en volgens mij ben ik er uit.

Volgens mij werk het alleen als het infotainmentsysteem "online" is (aanstaat en je dus zelf al in de auto zit) en dat je daarna pas via de app op je telefoon de route verstuurd naar je auto.

Is dit handig? Nee, geen toegevoegde waarde want dan kan je het wat mij betreft net zo goed gelijk in je autonavigatie ingeven.

Bij mijn vorige auto (VW Golf Variant VII), kon je namelijk wel op elk willekeurig moment een route via de app op je telefoon naar de auto sturen. Op het moment dat je het contact aanzetten kreeg je gelijk een melding op het infotainment dat er een nieuwe route klaarstond.

Zie dus ook geen reden als het abonnement afloopt in oktober om dit tegen betaling te verlengen. Maak wel gebruik van AppleCarPlay en Google maps tegen die tijd.. Totaal geen toegevoegde waarde naar mijn idee :arghh:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

nakharry

Forumguru
Vandaag weer lopen hannesen met het versturen van een route van de Skoda app naar de Amundsen..man man man wat een drama :cry:Zelfs met het infotainmentsysteem online werkt het nu niet meer :banghead:
 
Bovenaan Onderaan