Rough Road package ?

Sonck

Lid
Heeft er iemand ervaring met de versterkte vering&demping van de in optie Rough Road package ?

ik heb die besteld omdat ik regelmatig zware aanhangers van 1,2 tot 1,5 ton moet trekken ...
hij staat dan een 15 a 20mm hoger , zo wat als een country versie...

de DCC is niet voldoende, daar regel je enkel de demping maar de vering is dan ontoereikend !

ik hoor graag jullie ervaring en meening

Sonck

Lid
Ok dan zal ik volgend jaar men bevindingen wel posten ...

Ik rij soms graag ook wat sportiever en met die hardere veren en demping is dat bij de Superb zeker een voordeel daar hij dan toch wat strakker en vaster op de baan ligt en de rol of dein neigingen compleet weg zijn.
Natuurlijk heb je dat ook met de optie sport vering en demping maar dan heb je in België toch regelmatig last van de drempels en dan is het niet doenbaar om zware aanhangers te trekken met dan soms ook nog eens belading van de wagen ...

Op de A4 heb ik dat nu ook en die is van zen eigen al veel strakker dan de standaard vering van de Superb.
Bij het test rijden was dat het punt dat ik toch wat minder vond , en je moest de DCC altijd in Sport zetten om geen rol of deining te hebben als je over onze Belgische kronkelwegen wat vlotter gaat rijden.

Nu ik heb gezien op de NL calculator dat die optie zelf niet beschikbaar is ? raar hé , wetende dat er in NL toch heel veel met een caravan gereden word en de Superb is naast een top business wagen ook een top reis wagen voor lange afstanden in alle comfort :)

ertromp

Forumguru
Nee joh is in NL niet nodig :deuk:

Hier nog wat plaatjes van de BE wegen en dan snap ik dat je toch echt dat Ruige Weg Pakketje nodig hebt

Zie verschil aan de grens bij inrijden NL

belgie-nederland-wegdek.jpg

Intussen in de Ardennen

Siberie-01.jpg

Siberie-02.jpg

Grapje natuurlijk he. Zal waarschijnlijk alleen een kwestie van sterkere veren zijn zo'n pakket

Sonck

Lid
:deuk::deuk::deuk::deuk::rockon:

@ Ertromp ja zoiets ...

maar effectief ik werk voor een Nederlands bedrijf en weet dus heel goed de verschillen tussen BE en NL wegen ... de autostrades dat is 1 maar de secundaire wegen en dorps baantjes dat is in BE echt ni te doen soms ...
Als je dan met een aanhanger van 1,5 ton in de Ardennen moet rijden dan is die iets verhoogde en hardere vering echt een must !
Het is niet alleen de veren die harder (ook progressief) zijn het is ook hardere demping voor en achter..

ik rapporteer wel als ik hem in juni 2016 heb ...

Sonck

Lid
hoi even terug de vraag of er ondertussen nog zijn die verharde vering en demping op een S3 combi genomen hebben
en groot verschil met de standaard vering ?

ik hoor het graag

Bart81

Forumguru
Tja het is het ééne of het andere hé :maakmegek:

Jullie nederlanders moeten dan ook 15000€ meer betalen voor dezelfde wagen als wij in belgie!!!:deuk::deuk::deuk:

Zou erg zijn dat jullie dan geen goede wegen hebben van al dat extra belastingsgeld!!!:tegek:

Ik betaal dan toch liever 15000€ minder hoor :yeah::yeah::yeah:

Sonck

Lid
Dus er zijn precies geen andere Belgen die deze optie op hun reeds ontvangen S3 genomen hebben ...
Heb het niet kunnen testen hoeveel anders hij aanvoelde tegenover de standaard vering

Brightstar1981

Forumguru
Dus er zijn precies geen andere Belgen die deze optie op hun reeds ontvangen S3 genomen hebben ...
Heb het niet kunnen testen hoeveel anders hij aanvoelde tegenover de standaard vering

Ja ik heb een Superb3 met versterkte vering/onderstel!
Ik heb vooral de indruk( persoonlijk!) dat mijne auto hoger op zijn poten staat...
Qua rijgedrag en in de bochten merk ik nergens dat hij minder baanvast is.
Ik merk vooral bij vluchtheuvels/snelheidsremmers dat ik met versterkte veren rijdt.
Sinds dat ik de superb rij nog nooit de vluchtheuvels geraakt.

ps.
Sorry voor de late reactie:bloos:
Maar we zijn een week terug thuis na een vakantie in Zweden en Gran Canaria.:)

dirkr

Senior Member
Heb de optie ook besteld (wel enkel Rough Road Package 1, er was ook nog een 2 maar vond nergens het verschil en was maar om de laatste euro's van het budget op te gebruiken :D

Wist eigenlijk zelfs niet dat er ook verschil in vering was maar dacht gewoon wat extra platen onderin.
Na min ervaring met de SII Greenline vond ik dat die nogal vaak "schuurde" bij vluchtheuvels of zwaar beladen dus kon maar helpen.

Iemand een idee wat het verschil zou zijn geweest tussen de 2 packages?
edit: nvm :) blijkbaar is package 1 enkel de vering en package 2 de vering en de extra plaat had misschien beter dan toch package 2 er ook bij genomen :D

Sonck

Lid
hij staat inderdaad 1,5cm hoger niet beladen .... en de rede waarom ik het heb besteld is dat hij sterkere vering heeft tegrnover de standaard en als ie dan beladen is zal hij nooit zo diep inveren...
dat met de betere en straffere demping zal het zelf een stugger gevoel geven dan de DCC op sport stand.

inderdaad dde pack 2 is met beschermplaten asn de onderkant masr met de hardere vering en demping heb jd dir niet echt nodig behslve als je de 4x4 genomen hebg om off road te rijden ...

ben benieuwd nasr het rijgedrag met deze straffere vering en demping
nog 3 maandjes te gaan , ben in blijde verwachting :)

dirkr

Senior Member
Hoop dan maar dat ie niet te hoog staat met de 17" velgen eronder..
Zal wel blij zijn om niet elke vluchtheuvel of als er mensen op de achterbank zitten te hopen dat ik niets hoor schuren :tongue:

Brebelco

Actief lid
Ik had het eventueel wel kunnen gebruiken deze week... 4x4 had ook handig geweest...

f75c95b76cff70cfb47b1bad38ed5ed7.jpg

99112cb364538882f181a450d286713f.jpg

b754c70ef634271fa8074c4967ab0f8f.jpg

2d41b88074c28ac84ec350af2131036a.jpg

Brebelco

Actief lid
@Brebelco, hoe kom je zover? Wel er zelf uit gekomen zonder schade?

Eerder stoppen zou nog handiger geweest zijn :maakmegek:
Ik kom voor mijn werk veel op werven.
Dat was de werfweg naar de werfketen. Een uurtje voordat ik kwam had er ieland beslist dat de rijplaten niet meer nodig waren.. Niet dus.
Ik zakte meteen weg.

Gelukkig was er een manitou op de werf aanwezig. Met het oog voor het slepen hebben ze er mij uitgetrokken.
Nadien heeft er nog 2 man in vast gereden. In plaats van dat aan te duiden denk ik dan...

Geen schade te zien opt eerste zicht.

Bovenaan Onderaan