Roomster in Mato Brown & levertermijnen Roomster

Hoi

Ik heb een maand ofzo geleden de Roomster Family Plus in Mato Brown besteld. Blijkbaar is dat een nieuw kleur en we hebben nog geen enkele Roomster gezien in dit kleur.
Na wat Googlen vind ik enkel de Yeti terug in Mato Brown, maar ik had graag ook nog eens een Roomster gezien in dat kleur.

Weet er verder iemand hoe het zit met levertermijnen en de Roomster. Onze dealer vertelde ons na bestelling dat we onze nieuwe wagen tussen 20 december en 20 januari mogen verwachten (maar blijkbaar kon dit nog uitlopen ook). Maar ik heb gezien dat sommige van jullie een week kregen als afleverdatum (bv W51 van 2011).

Groeten!

Witte Yeti

Actief lid
De foto van de 2e link en van de foto die ik heb geplaatst komen wat kleur betreft aardig overeen. Ik heb de indruk dat de foto van de voorraadselectie niet overeenkomt met de werkelijkheid.

... niet overeenkomt met de werkelijkheid.
Toch nogal een understatement, da's als iemand van marrokaanse afkomst vergelijken met iemand van nigeriaanse afkomt :D.
Soit ik heb al een Photoshop mock-up gemaakt om te zien hoe het kleur er uit zou moeten zien (met de velgen eronder) en ik kwam op zoiets uit:
mehcar.jpg
Ik vraag me af of dit een realistisch voorbeeld is, kheb me gebaseerd op het kleur van een yeti, en heb er de velgen die we gekozen hebben onder gehangen...

Captain Hook

Forumguru
Die had ik ook willen hebben! :smirk:

Vorig jaar had ik al de Yeti in Mato Bruin gezien, gave kleur. Maar de Roomster was destijds alleen in cappucino beige leverbaar, als enigszins in de buurt komende kleur. Dus die werd het...
Dan wordt je vast één van de eersten met die bijzonder kleur!

R1.jpg

Captain Hook

Forumguru
Weet er verder iemand hoe het zit met levertermijnen en de Roomster.
Als de bestelling definitief is, heeft de dealer (via de importeur) uiteindelijk een zogenaamd kom-nummer van jouw auto. Daarmee is te zien wat de huidige status is.
Sommige dealers hebben zelfs een online tooltje hiervoor, zoals http://www.skodacenterutrecht.nl/aflevering.php (tabblad logistieke status). Of dat in België ook al zover is, weet ik niet.

Sommige dealers hebben zelfs een online tooltje hiervoor, zoals http://www.skodacenterutrecht.nl/aflevering.php (tabblad logistieke status). Of dat in België ook al zover is, weet ik niet.
De dealer, gaat dat dan over de retailer? Of gaat dit dan over de verdeler per land (Ik hoor hier veel PON vallen? Ik vermoed dat dit in België D'Ieteren is?). Op zowel de site van m'n dealer (Lamaire in Heule) als de site van d'ieteren vind ik niks terug. Maar ik bel vanavond eens om wat meer te weten te komen.

Trouwens is dat een Scout van jou, of een 'Family'-versie? (ik denk scout door de vette velgen)

Captain Hook

Forumguru
De dealer, gaat dat dan over de retailer?
Trouwens is dat een Scout van jou, of een 'Family'-versie? (ik denk scout door de vette velgen)
Ehhh,
dealer = de garage waar je je auto besteld/koopt.
Importeur = de invoerder (heet dat geloof ik in Belgie) in Nederland is dat Pon in Leusden.

Ik heb idd een Scout uitvoering.
Maar nu zitten er andere velgen met 4-seizoensbanden onder:
RoomsterVelg2.jpg

Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

Wot? Misschien is het de closeup die m'n ogen bedriegt, maar de bandjes zitten er wel strak op moet ik zeggen...

Net de dealer gecontacteerd (Lamaire in Heule), hij liet me weten dat de productie een eind teruggeschoven werd. Van midden-eind januari naar eind januari, begin februari.

Ik krijg m'n Roomster met Avior 15" velgen (zat bij het Family Plus pakket). Dus hoop dat dat ook goed zit, zijn niet direct de mooiste velgen, maar daar kan ik later nog een mouw aan passen.

Ivm. de 'Mato Brown' kleur heb ik net een gekke ontdekking gedaan: op de italiaanse website van Skoda staat het kleur nét iets echter aangegeven:
Colori_Roomster_10-1m1m-MarroneMatoMet.jpg ipv 1M1M_MatoBrown.jpg
Ze zijn er bij Skoda nog altijd niet echt uit welk kleur Mato brown exact is :D. Regelmatig Googlen hebben mij nog geen foto's van een Roomster in Mato brown opgeleverd dus mochten jullie er een spotten bij een dealer of langs de weg, een fotootje zou héél hard geaprecieerd worden!!!

cvegreen

Forumguru
Ik lees hier dat je een roomster in mato brown wilt zien. Echter op foto vind ik dat een moeilijke opgave. Heb je de kleur al op een andere auto gezien? Voor wat ik kan opmaken van kleur,ziet ht er iees bruiner uit dan capuccino beige. Naar mijn gevoel en sjiek kleurtje.

Echter op foto vind ik dat een moeilijke opgave. Heb je de kleur al op een andere auto gezien?
Mato Brown inderdaad al gezien op de yeti (veel op foto én in't echt). En het is echt een heel speciaal kleur, hangt heel hard af van de combinatie van licht en schaduw welke kleur je nu ziet, want het kan gaan van donker (bijna bruin) tot nét niet dat cappuchino-beige.
Ik wil gewoon eens zien hoe het de Roomster past, op de Yeti vind ik het alvast supervet.

cvegreen

Forumguru
Ik heb dat op mijn weekend werk ook, dat ze dan bv die zetel gekocht hebben in een ander kleur als de toonzaal. Soms komt de vraag dan ook,"heb je hem ook staan in het kleur wij gekozen hebben". Helaas kan ik dat eigenlijk nooit, mischien een ander model in hun kleur, maar hun keuze eigenlijk nooit. Daarin moeten ze dan eigenlijk de verkoper wat in vertrouwen he. Soms moeilijk he, begrijp hen dan ook wel.

-Update-

Net de dealer nog eens gecontacteerd. Normaal was m'n Roomster gepland voor productie in W3. Maar doordat er iets scheelt met de GPS (levering, fout in software, ... Dat weten ze blijkbaar niet) zit er voorlopig nog geen schot in de zaak...

Als iemand meer weet (eventueel iemand die ook op een skoda wacht en net iets gemerkt heeft ivm. de gps of iets anders) laat gerust iets weten!

Bovenaan Onderaan