Roomster in cappuccino beige?

Captain Hook

Forumguru
Is er iemand van het forum die wellicht een Roomster heeft in cappuccino beige? En foto's online heeft staan?

Ben gewoon benieuwd hoe dat er in het echt uit ziet...

Captain Hook

Forumguru
@bothje: bedankt voor de link naar de foto's.

Ik zie dat jij ook het panorama dak hebt? Hoe bevalt dat hoog-zomer als het erg heet is? Kan de clima het dan nog bolwerken?

Enne, hoe zat het met de levertijd? Moest je extra lang wachten op jouw Roomster met pano-dak?

Hetzer

Forumguru
Een Roomster Scout in Sahara beige, vind ik zelf toch ook erg mooi!!!!!!!!!

6yir8i.jpg

Captain Hook

Forumguru
Ga vandaag weer eens een paar garages af.
Vragen naar prijzen, e.d. Heb ook al een online aanvraag gedaan bij nieuweautokopen punt nl. Ben benieuwd hoe graag ze een Roomster willen verkopen. :crazy:

Captain Hook

Forumguru
het blijft een lelijke auto...
Meningen verschillen.
Wat is mooi? Voor mij hoeft een auto helemaal niet mooi te zijn. Dat vind ik één van de minst belangrijke criteria van een auto.
Wat menigeen een mooie auto vind ik afgrijselijk onbruikbaar. :icon_smile_dead:

Ik zie dat jij een S2 combi hebt; idd een mooie auto (dat vind ik ook, heb er ook in gereden). Maar zelfs al zat ik ruim in de slappe was, dan nog zou ik 'm niet kopen. Is mij net een slagje te groot (vooral de lengte), is net weer te onpraktisch voor (mijn) dagelijks gebruik.

Captain Hook

Forumguru
update:

Vandaag bij twee garages geweest en voor morgen een afspraak voor een uitgebreide rondrit in een Roomster.
Inmiddels al twee offertes plus een online voorstel binnen.

Nee, ik zeg nog niet of het reële voorstellen zijn. :smirk:

...to be continued...

Bothje

Heel gewoon lid
@ Captain Hook

Zoals hier al eerder is opgemerkt, geeft het panorama dak geen extra belasting qua warmte in de wagen. Komt door o.a. het warmtewerend glas, maar ook de gordijntjes helpen natuurlijk mee....
Hiervoor een Polo met normaal dak gehad, die was véél warmer in de zon.

corsaar

Senior Member
Open dak ? nee ik durf niet meer.
Natuurlijk is er in de techniek veel verbeterd, maar mijn ervaringen
zijn niet positief een keer vergeten te sluiten en een hemelbekleding vol kringen.
Later lekkende rubbers en beslagen ramen aan de binnenkant.
In de Yeti kan een mooi panoramadak geplaatst worden, schitterend.
Maar ook dat durfde ik niet aan, eerlijkheid gebied me te zeggen dat de 1100 euro
extra ook net iets te veel was omdat mijn max 30 k was.

Captain Hook

Forumguru
@corsaar: volgens mij is het pano-dak in de Roomster eentje die niet open kan. M.a.w. geen open/sluit problemen, toch?

Bothje

Heel gewoon lid
Het panoramadak van de RoomsteR is inderdaad één geheel. Dit is bij mij het geval en ook bij het nieuwe model.
Tijdens mijn rondleiding bij Webasto in Kampen werd mij meegedeeld dat zij o.a. de leverancier zijn van dit dak. Van problemen bij levering van dit dak was geen sprake.

ps we dwalen wel erg van de initiele vraagstelling af betreffende de kleur......

Captain Hook

Forumguru
Ik zag in een Skoda showroom een Yeti staan in de kleur matto bruin; dat is een nette 'chique' kleur. Helaas is die niet leverbaar voor de Roomster.
Mocca bruin kan weer wel op de Roomster, maar dat oogt in het echt wel erg donker en neigt naar paarsig.
Safari beige lijkt heel veel op Sahara beige wat ik bij mijn O2 had en vind ik weer te veel te bruinig.
Cappuccino beige vind ik tot nu toe een fraaie kleur. In combinatie met de zwarte accenten van de stijlen, de bumpers/strips rondom en de zwarte dakreling lijkt me dit een mooi contrast. Dan de achterzijde 'kaal' (dus geen logo's o.i.d.).
Wit op de Roomster vind ik niet zo staan, dan krijgt het wel weer een erg bestelauto idee. Itt een Fabia Combi Scout in het wit, dat ziet er wel weer goed uit.

Ach, ben al weer aan het fantaseren. :yeah: misschien wil de Skoda dealer mij helemaal geen Roomster verkopen voor een reële prijs...

LenK

Forumguru
Mss dat het ooit nog komt: een knop in je auto waarmee je de buitenkleur kunt in stellen.
Nissan is er al mee bezig:

U hebt waarschijnlijk wel eens meegemaakt. Je bent opgewonden over het kopen van een auto om vervolgens een korte tijd na het maken van de aanschaf, de kleur keuze te betreuren. Tuurlijk, je houd nog steeds van je gestroomlijnde zwarte auto, maar dan zie je een aantal prachtige blauwe voorbij komen en had u die graag gehad in plaats uw zwarte. Binnenkort hoeft u niet meer te kiezen.

Nissan werkt aan een soort van zelf-reparerend verfsysteem dat daadwerkelijk van kleur kan veranderen op basis van uw stemming. Verzet gewoon de schakelaar op het dashboard en je gaat van wit naar rood naar zwart of welke andere kleur die je wilt. Het is niet een geheel nieuwe paint job, de eigenlijke kleur verf zelf is aan het veranderen. Dit wordt bereikt doordat de verf een polymeer gebaseerde stof is met piepkleine deeltjes ijzeroxide. Je kunt deze deeltjes manipuleren met een elektrische stroom en op basis van de afstand tussen de deeltjes, die we waarnemen in een andere kleur.

Je hebt je af te vragen over een verzekering problemen, want terwijl de "standaard" kleur wit is, wat zou er staan op uw kentekenbewijs? En wat bij een high-speed chase waar de auto blijft veranderen kleur?

FredV

Banned
zelfreparerende autolak

Hoorde vorige week op de radio een interview met een dame van Wyzonol. Zij vertelde dat hun ontwikkelingasafdeling bezig is met een zelfreparerende autolak, wardoor (kleine) krasjes automatisch worden gerepareerd.
Overigens is dit nog toekomstdroom, de verwachting was dat de ontwikkeling nog wel 10 jaar zou gaan duren.

een paar jaar geleden zag je een parelmoerverf, vooral op Alfa's. Afhankelijk van de lichtinval, had de auto een 'andere' kleur. Het is nooit een succes geworden, want je ziet het niet meer.

peperskoda

Forumguru
@FredV: Die techniek wordt nog steeds toegepast. Alleen waar het nieuwe auto's betreft is de klant blijkbaar niet van plan om hier extra in te investeren dus hebben de fabrikanten het uit hun leveringsprogramma geschrapt en kom je het alleen nog tegen in de tuningbranche. Nissan heeft het een tijdje geprobeerd met de aztek uitvoeringen van Micra en Primera. Ik vond het wel grappig het ene moment is je auto geheel bronskleurig en het volgende moment diep paars. Overigens hebben ze er maar enkele van kunnen slijten het prijskaartje was daar één van de oorzaken van.

Bovenaan Onderaan