Boet
Actief lid
Sinds 4-1-07 rij ik een Roomster 19. TDi. Meteen aan de dealer gevraagd of het ding te chippen was. Dat bleek mogelijk voor € 1250 (ook een goedemorgen...) met behoud van garantie. Best.
Twee maanden later. Dealer paar keer gebeld, importeur (Pon) gaf nul op het rekest. Nu sta ik bekend om mijn gebrek aan geduld, dus Pon gebeld.
Krijg een receptioniste die mij wist te vertellen dat de onderdelen er nog niet waren.
Eh? Chip upgraden = onderdelen? Ik mis zeker iets.
Maar nee, de onderdelen waren er niet. Er was zelfs geen zicht op wanneer ze kwamen.
Ik heb dus gevraagd waarom ze één en ander op de optielijst hadden staan. Daar werd ontkennend op gereageerd.
Ik heb de brave receptioniste maar gemeld dat ik grote twijfels had aangaande haar verhaal. Derhalve werd ik naar twee achteréénvolgende collega's doorverbonden. Zelfde verhaal, wat ik wederom in twijfel trok, waarna Pon het verhaal van mijn dealer in twijfel trok.
Aangezien mijn dealer van Pon had gehoord dat eerst een personeelslid aldaar gechipped zou worden en daarna ik aan het beurtje zou zijn, begon ik nog meer te twijfelen aan de verhalen die ik voorgeschoteld kreeg. En aangezien ik niet hou van verhaaltjes, heb ik Pon verteld dat ik hun vakkennis, klantvriendelijkheid én professionaliteit in twijfel trok en dat ze wat mij betreft hun medewerkers mochten gaan chiptunen, maar dat mijn Roomster níet voorzien zou worden.
Maar aangezien ik het verhaal van Pon in twijfel trok, ben ik bij de mensen van TDI-club Nederland (waar ik ook lid ben) mijn licht gaan opsteken. Nog geen uur later had ik een naam en een telefoonnummer van ene Van der Velden te Zoetermeer, welke wél in staat was om de Roomster te chippen mét behoud van garantie.
Resultaat: aankomende woensdag wordt de Roomster van een nieuw chippie voorzien én kan ik tot drie jaar garantie daarop krijgen. Dan nog hou ik zo rond de € 300 over van de € 1250 die ik bij Pon had moeten neerleggen.
Jullie horen woensdagavond meer. Ik hou ook het verbruik zónder, en mét chip bij. Eens kijken wat dat doet.
Twee maanden later. Dealer paar keer gebeld, importeur (Pon) gaf nul op het rekest. Nu sta ik bekend om mijn gebrek aan geduld, dus Pon gebeld.
Krijg een receptioniste die mij wist te vertellen dat de onderdelen er nog niet waren.
Eh? Chip upgraden = onderdelen? Ik mis zeker iets.
Maar nee, de onderdelen waren er niet. Er was zelfs geen zicht op wanneer ze kwamen.
Ik heb dus gevraagd waarom ze één en ander op de optielijst hadden staan. Daar werd ontkennend op gereageerd.
Ik heb de brave receptioniste maar gemeld dat ik grote twijfels had aangaande haar verhaal. Derhalve werd ik naar twee achteréénvolgende collega's doorverbonden. Zelfde verhaal, wat ik wederom in twijfel trok, waarna Pon het verhaal van mijn dealer in twijfel trok.
Aangezien mijn dealer van Pon had gehoord dat eerst een personeelslid aldaar gechipped zou worden en daarna ik aan het beurtje zou zijn, begon ik nog meer te twijfelen aan de verhalen die ik voorgeschoteld kreeg. En aangezien ik niet hou van verhaaltjes, heb ik Pon verteld dat ik hun vakkennis, klantvriendelijkheid én professionaliteit in twijfel trok en dat ze wat mij betreft hun medewerkers mochten gaan chiptunen, maar dat mijn Roomster níet voorzien zou worden.
Maar aangezien ik het verhaal van Pon in twijfel trok, ben ik bij de mensen van TDI-club Nederland (waar ik ook lid ben) mijn licht gaan opsteken. Nog geen uur later had ik een naam en een telefoonnummer van ene Van der Velden te Zoetermeer, welke wél in staat was om de Roomster te chippen mét behoud van garantie.
Resultaat: aankomende woensdag wordt de Roomster van een nieuw chippie voorzien én kan ik tot drie jaar garantie daarop krijgen. Dan nog hou ik zo rond de € 300 over van de € 1250 die ik bij Pon had moeten neerleggen.
Jullie horen woensdagavond meer. Ik hou ook het verbruik zónder, en mét chip bij. Eens kijken wat dat doet.