Roomster 1.2 Tdi 2011 gloeilampje knippert

arievh

Actief lid
Zoals de titel al verklapt. Mijn Skoda Roomster (Trafik, dit is de bedrijfsvoering. Dus zonder achterbank, etc) heeft kuren. Het "gloeilampje" gaat knipperen na enkele seconden. Maximaal aantal toeren is 3100 en de turbo gaat niet aan. Na een paar minuten gaat de motor in "foutmodus" lopen. Dan maximaal 500 toeren en kom ik dus niet meer vooruit.
Ik heb even de foutcodes uitgelezen en deze zijn :
P0087 - aandrijfsysteem
P2452 - aandrijfsysteem
P2454 - aandrijfsysteem
P2456 - aandrijfsysteem

Allemaal "Differential pressure sensor circuit"

Dus ik zit te denken aan de /een sensor bij de turbo. Ik heb geen verstand van deze motor moet ik toegeven. De turbo slang lijkt niet defect en het spruitstuk ook niet.

Iemand een idee, of exact weet wat het is? Ik krijg hem ook niet bij een garage gebracht want dan sta ik onderweg stil.. Lol

Wil ook niet teveel aan deze auto uitgeven. Aangezien ik al zoveel heb uitgegeven aan deze piep auto (EGR vervangen, koppeling, etc, etc, etc) rij er niet veel mee, laatste jaren maar iets van 2000 km mee gereden (in 3 a 4 jaar).

Edit: haha m'n telefoon heeft van de titel "rooster" gemaakt ipv "Roomster".
Mod-edit: en ik heb er weer Roomster van gemaakt...:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Je geeft t antwoord zelf al: alles wijst naar de G450 sensor (drukverschilsensor over de DPF (fijnstoffilter)). Zijn volgens mij de kosten niet om die te vervangen, al adviseert onze vraagbaak Gerrit Speek wel om een originele VAG-sensor te gebruiken. Is alleen even de vraag waar VAG die sensor vandaan haalt, best vaak is dat gewoon Bosch.

Enige waar ik me zorgen over maak is die eerste foutmelding, die heeft met je brandstoftoevoer te maken, dat lijkt mijns inziens niet direct gerelateerd aan die andere 3. Maar ik zou sowieso eerst die G450 (laten) vervangen, die is wel cruciaal!
 

Canon-Eye

Forumguru