Rollend muntje in ventilatierooster

kwillems

Donateur
Pfff ... altijd wat.
Mijn bijrijder kocht oa. een fles cola bij een tankstation en legde wisselgeld op het dashboard. Een muntstuk van 20 cent en een van 5 cent vielen vervolgens in het ventilatierooster langs de voorruit. Het gevolg is dat een muntstuk bij een scherp genomen bocht hoorbaar heen en weer schuift. Het valt me op dat ik er maar eentje hoor.

Wat kan ik doen? Een magneet aan een koordje (voor de 5 cent) heeft tot dusver niet geholpen. Ook een stofzuiger bood geen oplossing.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Van alle plekken waar je in de auto iets neer kunt leggen is het dashboard we de domste....... Fijne collega! Heeft hij een WA-verzekering?

Dashboardkastje verwijderen? Kijken of je dan achter het dashboard kan komen? Mijn garage heeft ooit een parkeerbonnetje uit de kachelventilator verwijderd dat er net als bij jou achter gevallen was.
 

kwillems

Donateur
Het is familie (in de eerste graad).

Wat ik nu ga doen is het volgende: het magneetje (een Floveme-kabeltje) hangt in het rooster. Nu ga ik weer rijden en dan hopen dat het de 5 cent is en dat het er tegenaan rolt (muntstukken van 20 cent worden niet aan getrokken door een magneet).

<toevoeging>Geen resultaat!</toevoeging>
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Probeer eens een "bloemistenmagneetje" (waarmee corsages kunnen worden "opgespeld"), die zijn flink veel sterker dan het gemiddelde mededelingenbordexemplaar.
Kan alleen wel problematisch zijn om daar een klein gaatje (voor visdraad of zo) in te boren. Maar misschien iets met secondenlijm...
 

EdK

Forumguru
Mijn bijrijder kocht oa. een fles cola bij een tankstation en legde wisselgeld op het dashboard.

Wat kan ik doen?

Dit is nu echt zo'n gevalletje van hun probleem jouw probleem maken...
Ik zou lekker in de zon op een stoel gaan zitten en de veroorzaker lekker laten zweten tot de beide muntjes weer boven water zijn....

Wat ik wel erg zwakjes van je vind is dat je niet het verschil kunt horen tussen een rollende 5 of 20 euro cent....:pieker:


:deuk::deuk::deuk:
 

Hakar

Donateur
Een goed bergingsbedrijf kan je auto dusdanig optillen, dat ze het daarna ook op hun kop kunnen laten hangen.
Mogelijk moet je nadien wat vloeistoffen uit de openbare ruimte (professioneel) laten absorberen, en de auto van nieuwe voorzien.
Muntje(s) kom(t)en er geheid uit.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
 

kwillems

Donateur
En dan nog bij een bevriende chirurg zo'n kijkoperatiegrijpertje lenen, want anders zie je de muntjes misschien wel maar dan heb je ze nog niet te pakken...

Dat gaat me wel lukken.

Maar uhm ... iemand nog een tip wat ik verder zou kunnen doen? Kan ik er op de een of andere manier bij?
 

Rallye

Forumguru
Tja. Wat ik eerder zei. Volgens mij hadden ze bij mij garage voor dat bonnetje het dashboardkastje gedemonteerd...
 

aiva tco adoks

Forumguru
Dashboard kastje demonteren,
Gat in de buis zagen-zoeken met de endoscoop daarna weer dichtlijmen..
niet de mooiste oplossing maar wel de goedkoopste...
 

EdK

Forumguru
gewoon dichtpurren die boel, zit t muntje ook meegepurt en kan t ook niet meer rollen...:pieker::pardon:

Zou een parcourse antwerpse of brusselse kasseien ( of hoe je t schrijft ) nemen, trillen die munten er vanzelf wel uit.
Want waar een ingang is is ook een uitgang..... jaja
 

eriktv

Forumguru
Kun je horen waar het muntje ligt? Of het misschien zelfs door de voorruit zien? Ik ben toch wat geïntrigeerd door dit euvel, lijkt me leuk om over mee te puzzelen :D. Als een magneetje niet werkt kun je misschien iets met een handig gemaakt/gevonden tooltje en wat niet al te gek klevende lijm (a la Prittstift)?
 

kwillems

Donateur
Ik weet steeds wel globaal aan welke kant het ligt, maar ik voel of zie het niet. Ook het magneetje dat ik daar in laat zakken maakt voorzover ik kan nagaan geen contact. Door de voorruit is niets te zien. Vandaar dat ik dat cameraatje besteld heb; dan heb ik er wat meer zicht op.
Overigens hoor ik maar ėėn muntje rollen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Kauwgom uit de mond halen en aan een ijzerdraadje plakken en dan muntje plakken.....
Neem wel mint kauwgom, als het er af valt dan heb je in iedergeval wel een lekker luchie in de auto...:pardon:
 

kwillems

Donateur
Ik heb hem ... het 20 cent muntstuk! Duits nota bene.

Tijdens het rijden heb ik de ontwaseming van de voorruit een paar keer aan en uit gezet. Toen hoorde ik zo ongeveer hetzelfde geluid dat je hoort als je een muntje in een automaat werpt. Vervolgens lag het muntstuk op de autovloer.
Dat staat dus allemaal met elkaar in verbinding.

20190423_200036.jpg
 
Bovenaan Onderaan