RoGEK zijn Octavia 2 Combi TDi

RoGEK

Senior Member
Zo, Positief nieuws..
Wagen zojuist opgehaald Turbo en een slang vervangen, alles gereinigd, nieuwe olie, filters etc. en er was zelfs nog tijd voor de tuning te doen vandaag.
Dus daar hoef ik geen aparte spraak meer voor te maken.

Top werk geleverd door Vagtechniek.
Hals over kop de wagen laten brengen(woensdag einde van de dag) en ze hebben tussendoor tijd gemaakt om me zo snel mogelijk weer up and running te krijgen.

Het kost wat, maar het is iig snel en goed geregeld.

Maandag kan ik de wagen weer wegbrengen (volgens planning) om de schade voor en achter te laten herstellen.
Dus dan ben ik hem weer bijna een week kwijt.....

Ik hoop dat ik binnenkort eens aan rijden toe kom ;)

UncleBob

Actief lid
Wat rot om te lezen dat je dit overkomt en met name nu. Inderdaad beter dan na de tuning, maar leuk is anders.

Ik hoop echt voor je dat je vanaf nu volop kan genieten.

Vanenkelen

Forumguru
Hebben ze hem nog op de rollenbank gehad na de tuning? Wat halen ze nu uit zo'n 2.0 TDI? 170 pk volgens de website, maar in de praktijk is dat vaak meer, ben benieuwd...

RoGEK

Senior Member
Hebben ze hem nog op de rollenbank gehad na de tuning? Wat halen ze nu uit zo'n 2.0 TDI? 170 pk volgens de website, maar in de praktijk is dat vaak meer, ben benieuwd...

Nee hij is (nog niet) gerold.

Misschien als het financieel (zit inmiddels een aardige deuk in het budget) lukt de 4e juni bij jd rollen.

RoGEK

Senior Member
Vandaag mijn Octavia 2 Combi opgehaald bij de schadehersteller na een week zonder gemoeten te hebben ;)
Er zijn nog wel wat restpuntjes over gebleven waarvoor de wagen terug moet. (schijnbaar kan schadeherstel niet in 1x goed)

De positieve dingen

+ Achterkant is allemaal top, bumper netjes strak, goed gespoten. echt puik werk.
+ Motorkap is perfect hersteld en super goed gespoten.
+ GEEN! kleurverschil.. En dat met een zilvere wagen van 10 jaar oud

De voorkant (bumper etc) hebben ze wel wat puntjes laten vallen.
- Beide koplampen niet correct in de geleiders terug geschoven ( zitten daardoor niet helemaal vast en strak tegen de carosserie aan )
- behoorlijk aantal stofpuntjes in de linker zijkant van de voorbumper
- 1 steuntje van slang koplamp sproeiers afgebroken.
- klemmetje van motorkap stang afgebroken
- Verkeerd logo op de grille gezet ( te klein? )

Al met al had het erger gekund maar het lijkt toch bij de eindcontrole niet helemaal top te zijn gegaan.

Direct besproken en uiteraard was het allemaal geen probleem en wordt het opgelost.
Vrijdag ochtend wagen brengen om de restpunten aan te pakken en krijg uiteraard een leenwagen voor die dag.

UncleBob

Actief lid
Jammer dat ze steken hebben laten vallen bij het herstel. Goed dat ze de fouten toegeven en het willen oplossen, hopelijk nu wel goed. :facepalm:

RoGEK

Senior Member
idd jammer dat het niet in 1x goed is.
Maar ik heb er wel begrip voor, het zijn mensen en een fout kan gemaakt worden ( al hebben sommige schijnbaar hun ogen in hun zakken ).
Belangrijker is nu hoe de aftercare gaat, wordt dit goed opgelost is het natuurlijk geen probleem.
Heb vorige keer ook goede ervaringen gehad bij deze hersteller ( inbrakschade in de ibiza cupra ) maar was ook niet in 1x goed, wat kleine dingetjes toen ook (afgebroken steuntje van motorregelapparaat)
Toen werd dit ook netjes afgehandeld.

Maar zoals gezegd, wellicht moeten ze eens kijken naar hun eindcontrole proces ;)

Cordoba

Forumguru
Gelukkig zijn de meeste zaken redelijk eenvoudig te herstellen (opnieuw spuiten, omdat het lakwerk niet in orde is, is een veel groter probleem). Als ik lees dat er beide keren zaken zijn afgebroken, en allerlei zaken niet correct geplaatst, krijg ik het idee dat de spuiter wel vakkundig is, maar de persoon die montage/demontage doet, blijkbaar nogal hardhandig/onzorgvuldig te werk gaat.

RoGEK

Senior Member
mee eens. daarom zeg ik ook dat de eindcontrole dit normaal zou moeten opvallen.

Zou zelf niet te beroerd zijn om even de koplampen eruit te schuiven (zo gedaan bij een O2) en ze even recht erin te zetten, maar alle kleine puntjes bij mekaar, en voor 3k mag het wel goed zijn.
Tevens ben ik geen problemen maker en, als het goed opgelost wordt, hoop ik dat het een leermoment is voor het bedrijf en dat ze de volgende keer wat beter opletten.

RoGEK

Senior Member
Oja, afgelopen week nog een set zonneschermen (sonniboy) voor in de auto aangeschaft.

Voor een koopje een set kunnen kopen.
Helaas zat het zonnescherm voor de achterruit niet bij de set ( wist ik vooraf)
Deze zal ik dus nog een keer moeten zien te vinden.

Plaatjes bij de praatjes:

ff0c2eab6968bc2ad3bec2b9a801f7bf.jpg

50930eddddf3b154ac864cc7ea77a17d.jpg

db9f483cc3b5fcb532da1c5b06b6ac72.jpg

En verder ziet de wagen er toch wel Ok uit na schade herstel...

Hier zie je dat de koplampen aan de binnenkant niet goed aansluiten langs de bumper en het te kleine logo in de grille.
a1793a8620391859e22431e4de8f3ee0.jpg

cc0348ad0aa0ff287d109950c2a47487.jpg

RoGEK

Senior Member
Lekker dat warme weer vandaag.....
Tot je erachter komt dat je airco niet werkt :mad:

Daar kunnen we komende we ook weer achteraan dus.
Pomp lijkt te lopen, maar komt niet op druk (8.8 bar bij 2000rpm met temp op low) en een hoop gesis in het kachelhuis.
verdamper temperatuur blijft ook mooi 22graden :(

nouja, we zullen zien.
eerst maandagmiddag langs vagtechniek om een afspraak te maken voor de apk.
daarna maar direct langs de aircoboer om daar eens de drukken op hoge en age kant te meten (hoop op alleen een lage gas lading)

Achja... het houdt niet op....... niet vanzelf ;)

RoGEK

Senior Member
Ja, aangezien ik het nog hoor sissen als de pomp loopt, verwacht ik dat het een kwestie is van bijvullen.

En dan in gedachten houden dat ik dinsdag voor een nieuwe baan ga tekenen... met, jawel, een lease auto...
Als je alles vooraf wist......... :arghh:
Scheelt dat we dan nog ergens tot eind juli met de O2 moeten doen en een 25k km erbij kunnen zetten.....

Bovenaan Onderaan