Roetfilter

Ik vind het jammer dat zo'n moderne diesel als de 2.0 tdi geen roetfilter heeft. Een later inbouw exemplaar doet het veel minder. Op de sticker staat wel dat het mogelijk kan zijn. Voor welke landen zou dat gelden?

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Dan heb ik er nog een vraag achteraan.
Als je een roetfilter plaatst is er dan ook vermogen verlies? Ik zit dan te denken net als een katalisator.

Marcel

Ik heb begrepen dat een fabrieksfilter 90% filtert en later ingebouwde maar 30 - 50%. Ik weet niet of het vermogen minder wordt. (nou ja die 2.0 tdi heeft wel wat over)

Blijft zo ver ik weet 90%. Waarom zou het minder zijn??? Wordt gewoon onder je motorkap ingebouwd zo ver ik weet op de zelfde plek als ze hem in de fabriek zouden in bouwen.

Olaf

Lid
De 2.0TDI die VW/Audi levert met roetfilter is een 8-kleps exemplaar i.p.v. de 16-kleps zonder roetfilter.

Daarnaast zou de motor met roetfilter gebruik maken van oudere techniek waardoor deze veel onrustiger draait.

Lijkt me dan ook geen aanrader (als Skoda deze zou leveren dan).

JJB

Lid
Waar wordt zo'n roetfilter eigenlijk geplaatst en is zoiets zelf te doen? Ik heb een katalysator-achtig apparaat in gedachten (dus in de uitlaatpijp ingebouwd) maar volgens Rogier wordt het onder de motorkap ingebouwd, hoe moet ik dat zien? Heb me er nog niet echt in verdiept maar het zit er met de huidige ontwikkelingen natuurlijk wel aan te komen.

Bovenaan Onderaan