Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik vind het jammer dat zo'n moderne diesel als de 2.0 tdi geen roetfilter heeft. Een later inbouw exemplaar doet het veel minder. Op de sticker staat wel dat het mogelijk kan zijn. Voor welke landen zou dat gelden?
Ik heb begrepen dat een fabrieksfilter 90% filtert en later ingebouwde maar 30 - 50%. Ik weet niet of het vermogen minder wordt. (nou ja die 2.0 tdi heeft wel wat over)
Blijft zo ver ik weet 90%. Waarom zou het minder zijn??? Wordt gewoon onder je motorkap ingebouwd zo ver ik weet op de zelfde plek als ze hem in de fabriek zouden in bouwen.
Waar wordt zo'n roetfilter eigenlijk geplaatst en is zoiets zelf te doen? Ik heb een katalysator-achtig apparaat in gedachten (dus in de uitlaatpijp ingebouwd) maar volgens Rogier wordt het onder de motorkap ingebouwd, hoe moet ik dat zien? Heb me er nog niet echt in verdiept maar het zit er met de huidige ontwikkelingen natuurlijk wel aan te komen.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.