Roest Superb uit 2020

Jappa

Lid
Van het weekend was ik de auto aan het wassen en toen ontdekte ik helaas flinke roest. Zit tussen linker achterwiel en portier. Tijdens de proefrit in okt 2025 was dit mij niet opgevallen . Is iemand bekend of dit een probleem is wat vaker voorkomt bij relatief jonge superb’s? Die van mij is uit 2020.
Ik baal hier stevig van, in okt deze auto gekocht ervanuit gaande dat ik weer wat jaartjes voorruit kan, na een paar maanden al dit

IMG_5417.jpeg

JeSko

Forumguru
Is vast aan gewerkt, ze roesten zo snel niet, helemaal niet van binnenuit zoals uwe. Heb je schadehistorie van de wagen gecontroleerd?

Laatst bewerkt:

Jappa

Lid
Voor zover ik kon controleren gecontroleerd. Via onderhoudst historie en verder via rapporten van Carfax Europe en Vinspy.

JeSko

Forumguru
Is een goede indicatie al, maar jammer genoeg niet waterdicht, als de schade klein genoeg was kan het zo gerepareerd zijn zonder vermeldingen.

Jappa

Lid
Bedoelen jullie met die knik de verticale lijn? Dat is de carrosserie lijn vannuit de wielkast.
Misschien dat onderstaande foto een beter beeld geeft.

IMG_5415.jpeg
Op het blote oog zie ik geen verschillen tussen linker en rechter kant.

Herperduin

Forumguru
Is de inderdaad de carrosserie lijn zo te zien. Alsnog vind ik het vreemd hoe de dorpel loopt. De laklaag lijkt ook niet echt heel strak waardoor het lijkt alsof het daar is overgespoten. Je links naast de “knik” ook al beginnende blaasjes of minder strak spuitwerk want is niet helemaal vlak. Hoop dat het allemaal meevalt want wel erg mooie auto (had ik hier ooit al eens gezegd dat ik wit mooi vind :ROFLMAO: ?!).

ESL

Donateur
Voor zover ik weet is dit geen bekend probleem, ik heb het zelf nog nooit gezien. Ik vind de laklaag er inderdaad wel uitzien alsof er gespoten is op die plek.

Bovenaan Onderaan