Roest raamstijl / raamlijst

turboturbo

Forumguru
Ik ben me aan het oriënteren op een plekje roest dat ik ontdekt heb. Het zit op een raamstijl of raamlijst (hoe noem je dat?) bij de achterdeur. Het is het stuk tussen het raam dat op en neer kan bewegen en het driehoek raampje. En dan onderaan bij de raamlikker:

(plaatje is voorbeeld van google gehaald)
raamstijl.jpg

Close up van het werkelijke plekje roest:

Buitenaf: Binnenkant:
roest_raamstijl1.jpg roest_raamstijl2.jpg


Hoe kan ik hier het beste mee aan de slag gaan? Is het stuk metaal te demonteren? Of kan ik het beter ter plekke behandelen en laten zitten (misschien wel de raamlikker verwijderen - hoe moet dat precies bij de O1?)
 

Cordoba

Forumguru
Als het te verwijderen is, is dat het mooiste, maar ik weet niet of dat kan i.v.m. het driehoeksruitje erachter. (mogelijk verlijmd??)

Je ziet vaker roest op die plek, en meestal kan het niet zoveel kwaad, maar het is wel een rot gezicht. (de roest blijft meestal wel in dat spijltje zitten, en loopt niet zomaar door naar de rest van het portier)
 

turboturbo

Forumguru
Ik krijg ook het idee dat verwijderen niet gemakkelijk zal gaan. Uit ervaring weet ik nu dat dat soort onderdelen (dun gebogen metaal) gemakkelijk buigt.

Doordat het metaal niet in contact staat met de buitenkant van de deur ben ook niet zo bang voor die roest: het lijkt idd niet 'over te steken' doordat er geen direct contact is. De raamlikker zit er nog tussen.

Ik dacht zo die er misschien af te halen, de boel af te plakken, mezelf een dremel cadeau doen en het dan te schuren. Vervolgens weer te lakken. Heb ik nog nooit gedaan maar ik heb al wel wat topics gevonden over zo'n stijltje lakken. Dat hebben er zeker meer gedaan.
 
Bovenaan Onderaan