Road tripje

Gisteren met de familie een dagje pretpark in Duitsland gedaan en aangezien ik altijd op de fiets naar het werk ga was dat een mooie gelegenheid om eens een flink stuk met de RS op wat hogere snelheid te rijden.
Blijft toch heerlijk om af en toe in Duitsland te rijden en je even te kunnen uitleven op de autobahn, want dat is wat mij betreft toch de plek waar de auto op z'n best is. Door de drukte niet echt heel hard kunnen rijden maar dat vond ik niet erg aangezien ik het leuker vind om tussensprintjes te doen van zeg maar 100 tot 180.
Met al die inhalende vrachtwagens waren daar genoeg mogelijkheden voor. Ook de remmen nog even getest met dank aan een Nederlandse camper die hem met 90 km /u op de linkerbaan gooide.

Na 2 uurtjes autobahn vielen me een aantal dingen op ten opzichte van de O2 RS:

1. In tussensprintjes van 100 tot 160/180 vond ik de O3 niet echt sneller aanvoelen dan de O2
2. Motorgeluid bij accelereren is veel meer aanwezig wat van mij niet zou hoeven (kwestie van smaak).
3. auto op slecht wegdek van de autobahn een stuk stugger dat O2 (waarschijnlijk verschil tussen 19 inch en 18 inch).
4. bandengeluid in algemeen, maar vooral op sommige soorten asfalt, veel meer aanwezig dan de O2.
Bij 150+km moest je bijna met stemverheffing gaan praten om mekaar te verstaan.
Weet iemand of dit door de 19 inch wielen komt of is de O3 meer een soort "klankkast" voor bandengeluid dan de O2?

Ondanks deze persoonlijke constateringen is de RS een hele fijne auto en alleen bandengeluid doet wat mij betreft wat afbreuk aan het rijplezier.

Cordoba

Forumguru
De hoeveelheid profiel van je banden maakt verschil voor het geluid (minder profiel is meer geluid, behalve als het slicks zijn geworden, dan zijn ze juist stiller), daarnaast kan merk en type banden en de breedte van de banden ook uitmaken voor het afrolgeluid. Het hoeft dus niet persé in 19" versus 18" wielen te zitten.

Bovenaan Onderaan