RNS 315 en RNS 850

hemi24

Forumguru
Ik zie weinig verandering... RNS 850 is uitsluitend voor de Pheaton en Touareg, waarbij ik me afvraag in hoevere de toetsen en het scherm gescheiden zijn onder de afdekkap.
 

higgy

Forumguru
De 850 komt ook o.a. in de Passat 2011. En scherm en navi-comp schijnen verregaand van elkaar gescheiden te zijn. Fysiek bedoel ik.
 
De RNS315:
•Radio-/navigatiesysteem SEAT Media RNS 310 wordt vervangen door nieuw RNS 315. Grootste voordeel van de RNS 315 is dat de navigatie CD niet meer nodig is. Het volledig wegennet voor West-Europa is af fabriek geïnstalleerd in het intern geheugen, hierdoor werkt het toestel ook sneller. Tevens is de RNS 315 voorzien van een geïntegreerde Bluetooth (Parrot) module (optieprijs RNS 315 is € 1.150, standaard in Business Line en Business Line High)

Maar wel een "onbetrouwbare" bron: http://www.seat-online.nl/forum/index.php?action=printpage;topic=55506.0


Had er eerder al info over gevonden maar veel van de plaatjes zijn verwijderd evenals het youtube filmpje:
http://vwnavi.com/showthread.php/showthread.php?p=51178
 

Stylist

Senior Member
Is toch beveiligd.

scherm en knoppen zijn van elkaar gescheiden.
Met alleen het scherm kunnen ze niet veel

Eh.... RNS315 is nog zo'n blok als nu en de 850 heeft weliswaar knopjes die wat verder van het scherm zitten maar dat is ook 1 unit.

Het is pas handig als je ook echt een deel van de navi weg kan halen. Het hele front of de knoppenunit. Mmet dan wel een gecodeerde transponder er in anders krijg je daar weer een handel in.

Maar ja...waarom zou je het doen als fabrikant ? Ze gaan als warme broodjes en elke gestolen unit is weer een nieuwe verkopen. En de personen die de gestolen versie kopen had sowieso al geen nieuwe gekocht. Dus die markt verpest je ook niet.
 

WillemJan

Forumguru
Vandaag was ik toevallig bij een VW-dealer om een koplamp in mijn Fabia te laten vervangen. Toen zag ik in een Touraeg de RNS850 zitten.

Is het al bekend of dit ding ook voor de Skoda lijn beschikbaar komt? En hoe zit het met de anti-diefstal mogelijkheden? Want mooi is ie wel...

Groetjes... Willem-Jan
 
Bovenaan Onderaan