Amundsen RNS 315 AUX aansluiting

Hoi,

Ik heb een 2011 Octavia met een RNS 315 / Amundsen+

Gaat een AUX Kabel gewoon werken en zo nee hoe activeer ik 'm in het menu ?
Er zou een hidden menu zijn maar dat is misschien alleen voor een VW (Setup ingedrukt houden)

En gaat kaarten van een VW ook werken op mijn Skoda ?
Bij Skoda kost het 200 euro en VW heeft nu een aanbieding voor 100 euro
 
Klopt, kaarten zijn hetzelfde. Kopen bij VW dus. Hidden menu kan je volgens mij alleen zaken als SW versie uitlezen
 
Nou mooi dat de kaarten gaan werken.
Dan ga ik daar mijn nieuwe Rosso Brunello mee verwennen :)

Nou nog een AUX en ik ben helemaal happy
 

andrehj

Forumguru
Ik snap je probleem niet. Een Amundsen+ heeft gewoon een 3.5mm AUX aansluiting aan de voorzijde. Gewoon een kabeltje inpluggen en klaar is @Woodski . Activeren hoeft niet. Gewoon aux kiezen in je Media menu.
 
Omdat een kabel overdwars langs m'n dashboard lelijk is.
Inmiddels is iemand bezig met m'n auto en hij zal gelijk de AUX achterop aktiveren
 

andrehj

Forumguru
Maar waarom schrijf je dan niet meteen dat dat je probleem is? Nu hebben diverse forumleden voor Jan-met-de-korte-achternaam geprobeerd je te helpen.
 
Naja de vraag was of die kabel zonder aanpassingen gaat werken.
Bedankt voor het meedenken over andere oplossingen maar dat was de vraag niet he :)
 

Rallye

Forumguru
@Woodski Inderdaad had je beter gewoon kunnen zeggen dat het over de aparte AUX achterin ging. Dat was wel zo zorgvuldig geweest. Hoe moeten wij weten over welke kabel jij het hebt? Scheelt een hoop onnodige antwoorden.
 

Rallye

Forumguru
Daar heb je dan ook weer gelijk in. Mij was in de link de vreemde stekker niet opgevallen.....
 
Ok m'n Dension carkit kan behalve telefoon ook BT muziek dus die AUX zal niet meer nodig zijn.
De CD aansluiting was niet te activeren ivm de MDI aanluiting die ik nu gebruik.

Maar ik kan nog wel een Dension AUX cable kopen als de muziek via BT tegen valt.
Eerst even leuk spelen met m'n nieuwe speeltje
 
Ik probeer het even hier... De Dension zou niet goed werken omdat de software van mijn Amunsen+ te oud zou zijn.
Een simpele VAG upgrade vanaf CD moet dit oplossen.

Alleen heb ik geen VAG garage en zal ik dus iemand moeten zoeken die me wil helpen.
Klopt het dat het een CD is of moet dit via een SD kaart zoals de update van de kaarten ?
 

andrehj

Forumguru
Ik ben op de mij bekende skodafora nog nooit een software-upgrade van een Amundsen (RNS310) of Amundsen+ (RNS315) tegengekomen. Dus het lijkt stug dat dit gaat lukken. Maar mocht je het voor elkaar krijgen, schroom dan niet om dat hier te vermelden, want ik zou graag van het tegendeel worden overtuigd.
 
Dan zit het misschien bij de navigatie in en zal ik 99 euro moeten uitgeven.
Ik heb nu software van iets van 263 en het zou minimaal 300 moeten worden.
Morgen maar eens bellen naar Skoda
 

andrehj

Forumguru
Ik zou er niet op rekenen. Voor 99 euro (aanbiedingsprijs) krijg je echt alleen maar nieuwe kaarten. De software van je Amundsen+ gaat er niet van veranderen.
 

Bakkertje

Forumguru
Wat je wellicht nog kunt overwegen is om een SD kaart te kopen van max 32 GB, daar zet je je favoriete muziek op en die steek je in de Amundsen+

Zo heb ik 4 jaar lang rondgereden met m'n favoriete muziek, werkt prima. Met aux aansluitingen dan wel bleutooth audio vond ik het altijd een gehannes. Met een kaartje in de Amundsen heb je ook gewoon je reguliere bediening (al dan niet via je stuurwiel) en dat vond ik allemaal wel zo prettig.

Just my 2 cts.
 
Het gaat om de bluetooth verbinding van de telefoon om gesprekken te voeren.
Alles werkt behalve het downloaden van het telefoonboek.
 

Rallye

Forumguru
Tja. Dat lijkt moeilijk te gaan worden, kijk hier maar eens: http://fiscon-mobile.com/products/rns_310.php?brand=skoda

Lijkt hetzelfde probleem:
"The functionality as described below is working only on radios with a firmware level of at least SW0351. This level was installed on new cars from about mid of 2010. We can update your radio to the required level. To do so, you need to send it to us. A local VW dealer normally can´t do this service."

Hoewel: http://www.tdisport.com/Forum/topic/7836-guide-to-updating-rns310-firmware/

Edit: niet goed gelezen. Je hebt al een Amundsen+, geen Amundsen zonder plus. Dit geldt voor de Amundsen zonder.
 
Bovenaan Onderaan