Ring onder olievuldop: waar te verkrijgen?

JanV

Actief lid
Zoals mijn topictitel al omschrijft: ik ben op zoek naar het metalen 'draairingetje' waar je de olievuldop van een Skoda Fabia type 1 (1.6 16v, BKY motor) mee vastdraait.

Hij is wat beschadigd waardoor de oliedop niet meer echt goed vastdraait. Ik kan dit artikel tot nu toe niet vinden op onderdelensites. Weet iemand toevallig waar dit te bestellen is?
 

JanV

Actief lid
Thnx! ik weet alleen of daar ook zo'n metalen ring bij zit waar je 'm in vast draait?
Ik zoek zegmaar het deel dat in het blok hoort gedraaid te zitten
 

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat ik het niet helemaal begrijp, zit het deel vast aan het blok of aan de oliedop?

Een foto maakt het waarschijnlijk een stuk duidelijker. Onderstaande even ter illustratie:

images
 

Stripedkrijn

Forumguru
Hallo Bakkertje, Ik heb een 1.4 MPI AQW blok met zo'n grote plastic kap er overheen. Mijn vuldop zit vast aan diezelfde plastic kap. Als ik die weg haal dan kan ik de overblijvende dop niet in het kleppendeksel vastzetten. Mogelijk heb jij hetzelfde probleem. Ik eens ergens gelezen dat ik op mijn AQW blok eigenlijk een Feliciadop of iets dergelijks zou moeten hebben. Die schijnt dan weer wel af te sluiten. Geen idee of dat werkelijk zo is. Ook heb ik gelezen dat er onder die kap een reservedop zou zitte. Jammer dan, bij mij niet (meer?) aanwezig. Die plastic kap met dop schijnt een soort half open carterventilatie te vormen. Anders heb ik geen verklaring voor die rare constructie.
 

VAG-man

Forumguru
Een foto maakt het waarschijnlijk een stuk duidelijker. Onderstaande even ter illustratie:

Kwam dit topic toevallig tegen en zie een enge foto.......
Is dit een grap? Ik hoop niet dat dit je eigen auto is. Wat een smurrie! Lekker wat vocht in het blok.

Edit: Oh ja "ter illustratie".;)
 

Hymer

Nieuw lid
Dit ishet resultaat van kleine korte ritjes, de motor word dan niet warm genoeg om de condens die altijd in de motor ontstaat bij afkoeling in de nacht bij stilstand weg te krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

catch me

Forumguru
@JanV, loop eens binnen bij een sloperij, liggen vaak oude ingeruilde motoren, of andere waar dit vanaf gehaald kan/ mag worden
 

VAG-man

Forumguru
Ik reageerde omdat ik een topic zocht over een rubberen ring om de olievuldop. Ik zal vandaag een nieuw topic over aanmaken voor de S2, want heb er een vraag over.
 
Bovenaan Onderaan