Rijmodus sport en elektrisch rijden

Hey daar, inmiddels bijna 2 weken in bezit van de Superb, en man man man wat is dat een heerlijke wagen! Nu valt mij alleen wel op dat als ik in de sportmodus wil rijden (omdat de auto dan comfortabeler rijdt) ik die modus iedere keer opnieuw moet selecteren. Kan dat anders??? En daarbij, als ik sport selecteer gaat ook de verbrandingsmotor automatisch aan en rij ik niet meer 100% elektrisch. Nogmaals... kan dat ook anders???

sietse235

Donateur
jammer genoeg = nee en nee,... maar je hebt wel gelijk, hij rijdt heerlijk :giggle:
Start altijd op in normal modus en sportmodus is steeds hybride ( dan gebruikt hij de pk's van motor en electromotor samen ... dan wordt hij idd erg vlot !)

Geldt dit ook voor het instellen van onderstel in eigen voorkeur modus? Of onthoudt hij die wel als die geselecteerd is? Want alleen het onderstel iets stugger is ook prima wat mij betreft. Het deinen is me gewoon net te gek...

sietse235

Donateur
De modus onthoudt hij niet bij opstart, die moet je wel telkens opnieuw aantikken. Het deinen is een 'producteigenschap'. In sportmodus is dat idd veel beter. Veel plezier met je wagen:thumbsup:

Laatst bewerkt:

ESL

Donateur
Als je wel een stug onderstel wilt maar wel elektrisch wilt rijden moet je eigenlijk even een individuele rij modus aanmaken waarbij je alleen DCC op “sport” zet en de rest gewoon ook normaal laat staan. Dit had ik in mijn s3 ook zo en toch wel vaak gebruikt.

Bovenaan Onderaan