Rijbereik hybride

PhoenixNLx

Donateur
Ik haal altijd Varta, deed ik al met de Ford. Die gaan altijd mooi lang mee. Ooit keer action gedaan, binnen 2 maanden weer melding dat batterij vervangen moest worden.

canth

Senior Member
In Engine "Live Data" aan kiezen en dan zoeken op de tekst zoals in screenshot.
Mijn Dashboard gaf ±23% accu aan op dat moment.
De onderste is ook leuk, mijn teller staat op 23345km dus dat zou zeggen dat ik een kilometer of 9000 elektrisch heb gereden(samen met de vorige eigenaar:sneaky:
Heb dat ook even gedaan. Moest scrollen tot ik een ons woog! Mogelijk kun je ook zoeken, maar ik heb door alle opties gescrolled.
Uiteindelijk gevonden en van de 117.800 km is er zo'n 75.000 gereden met de motor aan. Dat betekent toch bijna 43.000 km zonder motor ondersteuning (en dus op de batterij) is gereden.
Ik gebruik zelf de batterij best veel, maar had het idee dat er in Duitsland (import auto) weinig mee geladen is. Toen ik de auto kreeg heb ik namelijk even het 'langdurig verbruik' bekeken en dat was toen zo'n 5000 km met gemiddeld 0,1 kWh per 100km. De accu is in ieder geval in die laatste 5000 km niet veel geladen (benzineverbruik was zo'n 7 liter/100km).

canth

Senior Member
Nee, vandaar mijn inschatting dat het plugin deel van de PHEV niet heel veel gebruikt was. Ik heb er zelf zo'n 48.000 km bijgezet in 2 jaar en heb wel fanatiek gestekkerd. Je zou denken dat bijna alle 'alleen' electrische km's door mij zijn gereden. Maar ik weet dat dat niet klopt, kijk maar naar mijn verbruik. Met andere woorden: of de vorige eigenaar heeft toch meer gestekkerd dan de laatste 5000 km deed vermoeden, of deze meetwaarde laat toch iets anders zien dan gedacht. Ik gok toch het eerste..

floyd2

Forumguru
Ik heb eens even gekeken vandaag, met 100.955km op de teller heb ik 55750km met de motor gereden! Dus 45205km op de accu, dan valt mij de 91% helemaal al mee!
Bekijk bijlage 121367
91% is zeker een mooie waarde voor bijna 50000KM elektrisch met een relatief kleine accu!
Hoe gebruik je de accu met het gebruik van de auto???
Gewoon van 1 tot 100%??
En laad je gereduceerd of volle power

Berghuis

Donateur
@floyd2 Ik probeer zoveel mogelijk elektrisch te rijden, dan wel zo min mogelijk benzine. Bijv. ritje naar werk is binnen de bebouwde kom elektrisch, dan ca. 30km op 85km/h hybride en dan snelweg ca. ook 30km op 115km/h op elektrisch en laatste stuk binnendoor (ringweg) elektrisch zolang de accu nog lading heeft.
Accu wordt dus altijd wel leeg gereden, laden doe ik middels voorgeprogrammeerde programma's. Direct bijladen tot 50% en laatste deel pas voor vertrek tot 100%. En het laden doe ik altijd op vol vermogen. Gereduceerd laden doe ik alleen bij laadpalen waar je extra wordt belast als je blijft staan, laden duurt langer en zo extra kosten omzeilen.

PhoenixNLx

Donateur
Hoe zet je een laadlimiet in, in de zin van hoeveelheid Ampere bij het opladen? Ik kan bij schema alleen instellen dat hij tot een x percentage moet opladen.

In de skoda app, hoeveel km heeft hij dan aan bij dit koude weer hoeveel km je kan rijden met 100% accu? Ik 47km.

Bovenaan Onderaan