Bij deze na een 2000-tal kilometers een eerste rij impressie van mijn nieuwe Octavia . Zoals ik hier al zei , de kracht van deze auto is niet overweldigend . Er is verschil met mijn vorige 136pk Octavia , maar het is geen wereld van verschil . En het verbruik ligt hoger .
Neemt niet weg dat ik aangenaam verrast ben door de algehele afwerking ( de fraaie stoelen bijvoorbeeld met discreet Rs logo erin verwerkt ).Ik was wat bang voor comfortverlies door de verlaagde vering , maar dat valt heel goed mee : je voelt wel elke naad en bobbel , maar het is allemaal goed gedempt . In dat verband ben ik blij dat ik toch geen 18 duimsvelgen gekozen heb , ondanks stevig aandringen van mijn garagist .
In bebouwde kom en bij korte stadsritten is het turbogat te groot om snedig vooruit te gaan . Op autostrades rijdt hij echter heel aangenaam , en vanaf een dikke 3000 toeren trekt hij echt wel stevig op .
Het dichttrekken van de achterklep van de combi blijf ik onhandig vinden , dat was bij de Ovtavia I nogal wat gemakkelijker : die viel in het slot alsof het een motorkap was .
Walter
Neemt niet weg dat ik aangenaam verrast ben door de algehele afwerking ( de fraaie stoelen bijvoorbeeld met discreet Rs logo erin verwerkt ).Ik was wat bang voor comfortverlies door de verlaagde vering , maar dat valt heel goed mee : je voelt wel elke naad en bobbel , maar het is allemaal goed gedempt . In dat verband ben ik blij dat ik toch geen 18 duimsvelgen gekozen heb , ondanks stevig aandringen van mijn garagist .
In bebouwde kom en bij korte stadsritten is het turbogat te groot om snedig vooruit te gaan . Op autostrades rijdt hij echter heel aangenaam , en vanaf een dikke 3000 toeren trekt hij echt wel stevig op .
Het dichttrekken van de achterklep van de combi blijf ik onhandig vinden , dat was bij de Ovtavia I nogal wat gemakkelijker : die viel in het slot alsof het een motorkap was .
Walter