RGB verlichting in dashboard

Ruudje93

Nieuw lid
Beste leden.

Ik ben Ruud en ik ben sinds 14-07-2024 een trotse bereide van een skoda octavia iv het is een business uitvoering. Hier valt mij op dat ik in het menu sfeerverlichting kan instellen in heel veel kleuren. Echter zie ik alleen de achtergrond van de VC verkleuren maar voor de rest nergens anders. Nu heb ik op dit forum al gelezen dat dit een extra optie betreft. Ik heb bij de dealer van mossel geïnformeerd of dit achteraf op te bouwen is. Hier krijg ik geen bericht van terug. Nu ben ik nieuwsgierig of jullie hier al ervaringen mee hebben mbt een aftermarkt rgb verlichting te integreren in het standaard systeem. Dan ben ik vooral nieuwsgierig waar de output vandaan komt.

Voor de rest heb ik nog een paar vragen.

Mijn wagen heeft geen achteruit camera heeft. Nu zie ik in de aftermarkt dat je wel camera’s kan kopen maar is dit plug and play? Of moet dit software matig nog worden geprogrammeerd?

Ook had ik heel graag een 230v stopcontact gewild. Is dit achteraf ook nog te realiseren?

Ik hoor graag jullie adviezen. Tot zover bedankt namens een trotse Skoda rijder!

Gegroet en hou de glimmende kant boven:)

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
scoda octavia iv
Weet je dat je een heel bijzondere wagen hebt !!
Want bij ons allen staat er namelijk S K O D A dus als jij er één hebt met een C dan is hij over wat jaren geld waard....

Wat betreft je camera, de beste ( in mijn ogen) optie is de plug and play @Antera versie
En wat betreft de 230V, aftermarked is er altijd een omvormer te verkrijgen die op de 12V stopcontact aangesloten kan worden

En https://kufatec.com/en/ heeft nog wel één en ander aan orginele onderdelen , misschien even daar kijken en mailen als niet op website staat

Ruudje93

Nieuw lid
Ja ik heb inderdaad een hele bijzondere auto. Ik merk alweer dat ik vanmorgen niet al te scherp was;) bedankt voor de nuttige informatie!

• Leuk
Waarderingen: EdK

jongetje

Forumguru
Heb je een 2e hands wagen dat je deze opties niet hebt genomen? Is namelijk vaak goedkoper om als fabrieksoptie te nemen dan achteraf inbouwen.

Verder lijken mij die ledstrips wel lastiger inbouwen want die lopen door dashboard en de voorportieren alsook in de voetenruimtes (apart in te stellen).

Bovenaan Onderaan