Review Octavia Combi - Seat Leon ST - Golf Variant

Altos

Banned
Mwa, goede review maar vind persoonlijk de Seat styling he-le-maal niks, hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik deze mening behoud.
En het interieur is ook zeker niet mijn smaak, maar goed dat we voor de Octavia gegaan zijn 2 jaar geleden :)
 

Frank C

Forumguru
Prachtig de Seat. En de terechte winnaar toch .........................

De Seat is een FR versie met sportiever onderstel vandaar in dit artikel de winnaar. Wat mij betreft hadden ook de O3 of Golf kunnen winnen. Auto's zijn in belangrijke mate vergelijkbaar met tot op zekere hoogte "voor ieder wat wils". En daarnaast speelt design een behoorlijke rol al kun je daar lastig punten voor geven.
 

Frank C

Forumguru
Mwa, goede review maar vind persoonlijk de Seat styling he-le-maal niks, hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik deze mening behoud.
En het interieur is ook zeker niet mijn smaak, maar goed dat we voor de Octavia gegaan zijn 2 jaar geleden :)

Was ook mijn overweging. Ging voor de Leon ST (als Seat rijder) alleen stond er bij de dealer ook een O3 combi en was ik verkocht:D
 

ertromp

Forumguru
Exaxt het design is persoonlijk.
Maar ik vind het absurd de verschillen voor prijzen in accessoires. Daar betaal je bij Skoda toch weer meer voor dan vergelijkbare zaken bij Seat
 

micky

Forumguru
Grappig, in andere testen wint de O3, heel persoonlijk, ik schrok trouwens ook van hoe klein de Seat is, ik dacht dat die wel vergelijkbaar zou zijn, maar de kofferbak is maar inimini.
Qua design vind ik de Seat ook te veel plastic aandoen, viel me direct weer op toen mijn collega hem liet zien, maar goed zoveel mensen zoveel wensen zeggen we maar weer :)
 

peterrapid

Forumguru
Als voormalig tevreden Seat-rijder type 1P ging ik eerst voor de Seat FR maar na de Skoda O3 te hebben gezien en gereden was mijn mening vlug om, ja de Seat heeft misschien op de grens de betere afstelling van het onderstel, maar design, interieur, uitrusting en uitstraling wint de O3 het van de Seat op alle vlakken. Maar dit is terug kleuren en geuren kan men niet over discuteren, ik heb nog geen minuut spijt van de Skoda RS.
 

peterrapid

Forumguru
@ertromp dat klopt als je de TSI en de CUPRA vergelijkt maar er is veel meer dat je dagdagelijks gebruikt die een grotere rol speelt voor mij, ik kan zonder problemen met 4 personen in een HB al hun rommel meenemen op reis :deuk:, Nu ik heb de diesel dus die pk strijd laat ik toch aan mij voorbij gaan en dan vind ik de O3 de betere keus.
 

hemi24

Forumguru
Er zitten hele rare dingen in de beoordeling in punten, zo scoort Seat ineens evenveel punten bij zitcomfort achter als een O3..!?!
Dit terwijl de zitting van een Leon (ST) zo vlak en kort is als het eerste de beste tuinbankje!
 

Cordoba

Forumguru
Prachtig de Seat. En de terechte winnaar toch .........................
Dat zeg je alleen maar omdat in de tabellen de afmetingen van de Seat vervangen zijn door die van de Mercedes S-klasse (open de link in de openingspost, en kijk maar eens :jaja:)
Als ik tijd heb, zal ik nog wat foto's plaatsen van klassiekers voor je Erik (ben vanmiddag in The Gallery geweest).

Wat de test betreft: de Seat heeft naar mijn idee het mooiste dash, en bovendien met het display mooi hoog (dus minder naar beneden kijken, als je iets op het display wil zien), en de stoelen zijn bij Skoda echt een zwak punt in vergelijking met Seat.

Wat ik wel vreemd vind: de Seat scoort vooral op zijn sportieve onderstel, maar de meest sportieve motor ligt in de Skoda:arghh: Kortom wat mij betreft een vreemde keuze van VAG, ik zou zeggen stop de meest potente motor en het meest sportieve onderstel in dezelfde auto.
Uit de tekst krijg ik wel de indruk dat die geschreven is, met de Seat als winnaar in het hoofd.

Verder met ik het volledig eens met ertromp over de forse prijsverschillen tussen de Leon, Octavia en Golf voor bepaalde opties.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan