Prachtig de Seat. En de terechte winnaar toch .........................
Dat zeg je alleen maar omdat in de tabellen de afmetingen van de Seat vervangen zijn door die van de Mercedes S-klasse (open de link in de openingspost, en kijk maar eens

)
Als ik tijd heb, zal ik nog wat foto's plaatsen van klassiekers voor je Erik (ben vanmiddag in The Gallery geweest).
Wat de test betreft: de Seat heeft naar mijn idee het mooiste dash, en bovendien met het display mooi hoog (dus minder naar beneden kijken, als je iets op het display wil zien), en de stoelen zijn bij Skoda echt een zwak punt in vergelijking met Seat.
Wat ik wel vreemd vind: de Seat scoort vooral op zijn sportieve onderstel, maar de meest sportieve motor ligt in de Skoda

Kortom wat mij betreft een vreemde keuze van VAG, ik zou zeggen stop de meest potente motor en het meest sportieve onderstel in dezelfde auto.
Uit de tekst krijg ik wel de indruk dat die geschreven is, met de Seat als winnaar in het hoofd.
Verder met ik het volledig eens met ertromp over de forse prijsverschillen tussen de Leon, Octavia en Golf voor bepaalde opties.