Retrofit Rijmodus knopje O4

Wellicht weet iemand te vertellen of het mogelijk is om het rijmodus knopje in een octavia 4 te retrofitten (onder het centrale display). 't Is het enige knopje dat ik niet heb :thumbsdown:

Online kwam ik niks tegen, zelfs niet op ali, maar wellicht zijn mijn zoektermen ook niet helemaal top.
Effectief zal het barweinig toevoegen maarja, zo'n lege plek is natuurlijk ook niet 100% fraai.

Merci,
Timo

PXL_20250729_150857189.jpg

Ik ben eigenlijk verbaasd waarom die er niet zit…je zou zeggen dat het standaard is. Maar snap je punt. Ik gebruik m erg vaak in m’n hybride.

hemi24

Forumguru
Feitelijk is het knopje niet meer als een pulsgever, met wat additionele codering, dus zou op zich niet zo moeilijk moeten zijn.

Michelv.

Forumguru
het is niet alleen coderen, maar ook aanmelden met Odis als het al kan. In mijn Golf 7,5 is het later ingebouwd omdat je de inbouwset gewoon bij VW kon kopen, voor skoda is dit volgens mij nooit het geval geweest bij de O3, maar misschien is het wel mogelijk voor de O4

Ik ben eigenlijk verbaasd waarom die er niet zit…je zou zeggen dat het standaard is. Maar snap je punt. Ik gebruik m erg vaak in m’n hybride.
Officieel is 't een belg, en 't is me niet gelukt uit te vogelen wat destijds in België de pakketten/opties waren.

Feitelijk is het knopje niet meer als een pulsgever, met wat additionele codering, dus zou op zich niet zo moeilijk moeten zijn.
Ik vraag me af of het coderen niet behoorlijk wat voet in aarde heeft, de auto heeft namelijk helemaal geen rijmodi. En dan is de vraag natuurlijk, waar haal ik het knopje vandaan.

het is niet alleen coderen, maar ook aanmelden met Odis als het al kan. In mijn Golf 7,5 is het later ingebouwd omdat je de inbouwset gewoon bij VW kon kopen, voor skoda is dit volgens mij nooit het geval geweest bij de O3, maar misschien is het wel mogelijk voor de O4
Zou je het verschil tussen Odis en bijv. OBD (a-la OBDeleven) toe kunnen lichten? 't Klinkt alsof m'n beste kans is om Antera een berichtje te sturen, als iemand weet of het kan zal hij het wel zijn...

martijn v o

Forumguru
ODIS is een verbinding met de fabriek, daar kun je modulesoftware terughalen, modulesoftware upgraden en nieuwe modules aanmelden zodat ze geregistreerd staan. Je kunt ook sleutels aanmelden en dergelijke. Je kunt er meer mee dan ODB-eleven of VCDS.

Met ODIS kun je alles wat met ODB-eleven en VCDS ook kan en meer en andersom kun je met ODB-eleven en VCDS niet alles wat met ODIS kan.

Antera

Donateur
Dit knopje is (nog) geen retrofit optie voor. Je zal een activieringssleutel moeten hebben want dit is niet simpel een codering helaas,

Dit knopje is (nog) geen retrofit optie voor. Je zal een activieringssleutel moeten hebben want dit is niet simpel een codering helaas,
Helaas, thanks voor de reactie. Zijn er verkoopkanalen die ik in de gaten kan houden waar dat soort dingen naar boven komen?
(of zijn er andere dingen te verzinnen om eea lollige functie aan zo'n knopje te hangen ;))

Ben in ieder geval 5E3925200G tegengekomen, dat lijkt de unit met alle knopjes. Ga eens vragen bij Kufatec of zij iets kunnen zeggen over het retrofitten, al dan niet met lage verwachtingen.

martijn v o

Forumguru
Buiten de knopjes en de bekabeling di eje moet leggen heb je ook een SWAP of FEC code nodig om het te kunnen programmeren en wellicht ook een SFD-2 ontsleuteling van je modules.

Wat Antera ook noemde? Dat klopt inderdaad, optie is natuurlijk altijd nog om een knopje te hebben dat niks doet :censored:

Laatst bewerkt door een moderator:

jesse_s93

Forumguru
@TMobile als je een DSG hebt, dan kun je deze ook in de S-stand zetten toch? Als ik mijn Octavia in de S-stand zet, is dat feitelijk de Sport modus. Als ik op de mode knop druk, zie ik ook dat hij in Sport staat. Naast de versnellingsbak, gaan alle zaken bij mij in de sport modus, waaronder de besturing en de aandrijving. Is dat bij jou toevallig ook en is dat niet al een beetje waar je naar op zoek bent? Of ben je op zoek naar de eco of individual mode?

Dat is zeker het geval, echter 't is voor mij meer een lange termijn projectje om het knopje gevuld te hebben ;) @jesse_s93
Ik weet eigenlijk niet eens welk effect de verschillende standen uberhaupt hebben op ACC, gasrespons (linear in S, curve in eco?) en stuurrespons.

Daarnaast is sinds een bezoekje aan TVS de S-stand daadwerkelijk nuttig, ipv. dat de DSG/motor alleen maar veel te veel toeren maakt.

Bovenaan Onderaan