Resurrectie van een icoon.

JeSko

Forumguru
1974 was het jaar, drie jaar nadat Lamborghini een prototype had gelanceerd in Genève, kwamen ze met een futuristische auto op de markt, een auto met messcherpe contouren en de uitstraling van een ruimteschip, een sterrenvechter op wielen, een gigantische vleugel, bizar lichtmetaal en grote gapende luchthappers, ondersteund door dramatische vleugeldeuren en een brullende V12. Een icoon was geboren.

In 1990 werd de Countach opgevolg door de Diablo, nog zo'n brutaliteit. Nu, 31 jaar later, vond Lamborghini het tijd om de Countach te reanimeren, en of ze daar in geslaagd zijn.


https://www.autovisie.nl/nieuws/wat-je-moet-weten-lamborghini-countach-lpi-800-4-de-laatste-few-off/

De eerste

4974a008a124ea9a568035643c474a91.jpg

Zijn opvolger(s)

1988-Lamborghini-Countach-5000-QV-front-three-quarter-1.jpg all-asta-magnifica-lamborghini-countach-1984-immagini-v5-443371.jpg da0915-227266_4@2x.jpg

En de nieuwe, LP 800-4

lamborghini-countach-lpi-800-4.jpg lamborghini-countach-lpi-800-4-057.jpg Lamborghini-Countach-LPI-800-4-copy.jpg lamborghini-countach-lpi-800-4-045-853x1280.jpg 2022-lamborghini-countach-02.jpg

Aan de kant Ferrari, Porsche en company, de ultieme bouwer van futuristische aandachtstrekkers is meer dan ooit, terug van weggeweest.
 

Tees

Donateur
Wow, supermooi ding. Wel een jeugdliefde, zo'n Countach, en z'n opvolger past helemaal bij het origineel! Zal vast, op z'n Lamborghini's, knettergek zijn om in te rijden, of, zoals Jeremy Clarkson wel eens zei "this thing is ready to bite your head off!"
 

JeSko

Forumguru
Idem hier @Tees , mijn Lamborghini Matchbox auto's waren destijds ook met afstand mijn favoriete auto's om met te spelen. De Countach, Miura, Diablo, Gallardo, heerlijk!
 

Tees

Donateur
Een Countach kan eigenlijk maar in één kleur wat mij betreft: geel! En dan mag t van mij best Shark Yellow heten hoor ;)

Rood (zoals je ze best veel ziet op internet), das voor Ferrari's (behalve als je prins Bernhard heet)
 

MarcoO2

Forumguru
Dit soort auto’s zijn wat mij betreft inderdaad niet mooi in de esthetische zin van het woord , maar mooi van bruutheid.
 

Herre

Senior Member
Een Countach kan eigenlijk maar in één kleur wat mij betreft: geel! En dan mag t van mij best Shark Yellow heten hoor ;)

Rood (zoals je ze best veel ziet op internet), das voor Ferrari's (behalve als je prins Bernhard heet)

Origineel is geel de kleur van Modena en Ferrari! Rood is pas later gekomen als kleur van Italie.

Overigens moet iedereen zelf weten welke kleur hij mooi vind op een auto.
 

dimi74

Banned
Nieuw model heeft mooie verwijzingen naar het orgineel.
Maar iederer autoliefhebber had toch de witte met rood interieur op zijn kamer hangen

Leuk is, wel dat eerste nieuwe Countach in Nederland wordt geleverd.
 

Cordoba

Forumguru
De nieuwe haalt het niet bij de oude: die plastic fantastic spatbordverbreding bij de nieuwe ziet er zeer goedkoop uit.
Als kind had ik ook als favoriet een metallic rode Miura:
iu
 

leon-cupra

Forumguru
Die persoon gaf ook aan dat het maar even snel-snel gemaakt is maar de aanpassingen die hij heeft uitgevoerd maakt het design wel (volgens mij) al wat beter (vnl die positionering van die lichten.
In het filmpje zie je ook mooi de evoluties van de verschillende generaties. De nieuwe countach is eigenlijk te groot en de achterkant vind ik eigenlijk te hoog.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Het hoeft dan ook geen bijna kopie te zijn om een waardige opvolger van de originele te zijn. Er zijn imo voldoende elementen die raakvlakken met het verleden blootleggen. Toen ik hem de eerste keer zag dacht ik meteen, ja, dat is een moderne interpretatie op de oude Countach :)
 

leon-cupra

Forumguru
Moderne interpretatie : ja
Geslaagde interpretatie : nee (volgens mijn mening)

veel beter voorbeeld van hoe je een iconisch model modern maakt is de Alpine :jaja:
 

leon-cupra

Forumguru
De ene heeft smaak en de andere goede smaak :deuk:

ach … zoals reeds eerder hier gezegd (maar dan wat chiquer , past bij zijn nieuwe functie zeker :pardon:;)) : smaken en kleuren …..
 
Bovenaan Onderaan