resetten van tellerstand ?

Ik las op seat-online dat het mogelijk is om bij nieuwe auto's de tellerstand 3x te resetten zolang je onder de 500 km blijft ?
Je zou dan de dag reset kop 8-10 sec in moeten houden.
Dit zou voor de fabriek zijn, als ze daar een testrit maken kunnen ze de teller weer op 0 km zetten.
Ben heel benieuwd of dit ook bij nieuwe Skodas kan ?
Het is immers dezelfde VW groep.

Ben beniewd ? /forum/images/graemlins/471.gif
 

Reintje

Nieuw lid
Toen ik in 2002 een Octavia nieuw kocht werd mij verteld dat dit tot 100km kon.....en 1x gedaan......
 

DJNeO

Actief lid
Bij mijn fabia kon het ook ja... de dealer heeft hem 1 keer gereset, dus toen ik mijn auto bij levering kwam halen stond hij heel netjes op 0 /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Peter79

Actief lid
Ja dit kan. Mijn dealer heeft het gedaan toen ik de auto uit de showroom meenam. Kilometerstand: 0 km. Terwijl ik al een proefrit ermee had gemaakt....
 

Hetzer

Forumguru
bij mij ook het geval er stond en 30 km op de teller toen ik mijn auto kwam halen , de verkoper heeft hem toen eenmalig gereset naar 0 !!!!! of het 3x kan onder de 500km, geen flauw idee , die van mij staat nu op 37.000 !!! dus dat gaat sowieso niet meer lukken /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Ja dat vindt ik dus ook.
Als je een nieuwe auto koop dan moet ie dus ook 0 gelopen hebben en niet 500 of 100 km. Of ze moeten het op de teller laten staan dat weet je dt er mee gereden is .

groeten

IBI FR
 

Exciter

Administrator
0 op de teller lukt je zo'n beetje nooit. Al bij de fabriek worden die dingen de hal uitgereden en even getest. Dan tijdens de reis naar de eigenaar diverse keren op zijn eigen wielen verplaatst.

Als de dealer hem pas reset nadat jij de stand hebt gezien of omdat je er zelf om vraagt, is het toch prima?

En voor een occassion later maakt het echt geen bal meer uit. Wat scheelt het nou, of een auto 178.854 of 178.354 km had gereden? 0.02 cent in prijs? /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bovenaan Onderaan