Resetten onderhoud interval

Hallo Forum leden,
Weet iemand hoe ik de onderhouds interval kan resetten van een Skoda Fabia 1.2 greenline diesel
van 2011.
vr.gr.
Rene
 

Tomvw

Lid
Alsjeblieft een volledig boordcomputer hebt dan moet je de stuur hendel knop "trip" naar beneden ingedruki houden. Dan setup en de OK knop onder de hendel. Daarna selecteer je service interval met de ok knop en de rest wijst zich van zelf.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt.
Zoals Tomvw heeft geschreven klopt het.
In het instructie boekje staat niet dat je de stuur hendel knop naar beneden ingedrukt moet houden.
Hierdoor kon ik het probleem niet oplossen
 
Ik zou ook graag de service interval van mijn Fabia 2 resetten. De wagen heeft namelijk nog geen week geleden service gehad bij een universeel garage die de interval dus niet heeft gereset.

Ik kan helaas niet in het boekje vinden hoe het moet en alle voorbeelden die ik op internet vind komen niet overeen met mijn auto.

Ook kom ik mijn dashboard nergens tegen

Kan iemand mij helpen? Dit bericht krijg ik zodra ik de wagen start.
Dit bericht zodra ik de trip reset knop 10 sec ingedrukt houdt. als ik nu de knop naar rechts draai zoals bij andere instructies verspringt mijn tijd alleen maar :).
Deze krijg ik met het board computer knopje in te drukken. Alleen is er geen settings menu voor interval reset zoals bij andere instructies wel wordt uitgelegd.
 

GJS

Senior Member
Als je Vehicle status kiest, zit daar dan geen optie onder om die interval te resetten?
 

oco1979

Forumguru
Service-reset na inspectie:
  1. Opmerking: na uitvoering van een manuele reset bij een voertuig met flexibel inspectie-interval wordt het systeem automatisch ingesteld op een vast inspectie-interval. Dit leidt tot kortere inspectie-intervallen.
  2. Schakelt het contact uit.
  3. Druk op toets en houd deze ingedrukt.
  4. Contact inschakelen.
  5. Laat toets los.
  6. Draai de toets gedurende circa 1 sec. in richting van de wijzers van de klok.
  7. Laat toets los.
  8. Hiermee is de reset beëindigd
Dat is dat zwart knopje op je dashboard
 
Als je Vehicle status kiest, zit daar dan geen optie onder om die interval te resetten?

Als ik deze optie kies dan krijg ik alleen maar de status van de auto (linker voordeur open, rechter achterdeur open, gordel omdoen!). Er zit geen submenutje achter

Service-reset na inspectie:
  1. Opmerking: na uitvoering van een manuele reset bij een voertuig met flexibel inspectie-interval wordt het systeem automatisch ingesteld op een vast inspectie-interval. Dit leidt tot kortere inspectie-intervallen.
  2. Schakelt het contact uit.
  3. Druk op toets en houd deze ingedrukt.
  4. Contact inschakelen.
  5. Laat toets los.
  6. Draai de toets gedurende circa 1 sec. in richting van de wijzers van de klok.
  7. Laat toets los.
  8. Hiermee is de reset beëindigd
Dat is dat zwart knopje op je dashboard

Ik heb deze instructie al een aantal keer geprobeerd, dit precies zoals te zien in de video eerder in deze post. Echter draait het bij mij altijd uit op het verzetten van de klok in de auto. Ik straks nogmaals proberen en zal de instructies exact volgen.
 
Met een beetje zoeken op internet komt U er wel.
- Bij de rapid een procedure gevonden met de dagteller die een dubbele knop heeft
- Mijn rapid spaceback , 1,2 tsi 2016 heeft echter een enkelvoudige dagteller knop
- Ik heb dan de procedure gevonden bij Octavia III, en seat leon.
- dagteller knop blijven induwen, contact opzetten en na enkele seconden de instructies volgen die verschijnen(dwz
dagteller knop lossen en induwen)
-OPGELET .Als je een variabel onderhoud had(dwz. Alle 2 jaar of 30.000 km) komt na het zelf resetten uw computer altijd op gewoon onderhoud(dwz elk jaar of 15000 km)
-Maar een technieker zei me, jij weet wel best welk onderhoud je uitgevoerd hebt, en als je een long-life gedaan hebt, reset je na een jaartje opnieuw, zolang als je tijd en kilometers niet overschrijdt.
 
Ik heb nogmaals geprobeerd om de instructies van @oco1979 en @delmoral precies uit te voeren maar dusver zonder succes. Ik kom na het ingedrukt houden van de knop en het aanzetten van het contact op het scherm waarop staat .
"Service since XXX km or XX days"

Als ik vervolgens het knopje loslaat en 1 sec naar rechts draai (ja met de klok mee) dan verspringt alleen mijn tijd, de interval indicator blijft staan...
 
Ik gebruik een OBD uitleesapparaat waarmee service en olie gereset kan worden.

Ik woon bij Tiel en werk in Eindhoven. Mocht dat in de buurt zijn wil ik het wel even doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb ook een OBD uitleesapparaat zo eentje als deze (link). Bedankt voor je hulp maar Delft ligt iets te ver van Tiel/Eindhoven om heen en weer te rijden, wat voor OBD uitleesapparaat gebruik jij? Als het voor een acceptabel bedrag aan te schaffen is dan moet ik dan gewoon doen.

Alvast bedankt.
 
Het is mij gelukt om de service interval te resetten. De fout lag bij mij. Bij het inhouden van het knopje en het contact aanzetten wachtte ik daarna te lang met het draaien van het knopje.

Bedankt voor jullie support.
 

GrzybGb

Nieuw lid
Hey. Can you describe exactly what to do step by step. I can't reset it... Help me :(

Hi. Kunt u stap voor stap precies beschrijven wat u moet doen? Ik kan het ook niet resetten.

please help / help alstublieft (sorry if I translated it wrong) ;)
 

EdK

Forumguru
Well Pimjaco was for the last time active here on 15-10-2019
And his message is from 04-07-2018
So i think you must wait a long time before he answer.

Perhaps there are other people ( more active ) they can gif yoy the answer....
 

GrzybGb

Nieuw lid
EdK Can you translate to english his post? Maybe something important is missing in translation I do not understand his post. It's hard for me to understand what he meant.
 
Bovenaan Onderaan