Resetten afstandsbediening

Vlaar032

Senior Member
Probleempje. Bij onze O1 2.0GLX 5-drs uit maart 2000 zitten 2 van die "zapdoosjes" voor de deuren. Losse, niet in de sleutel zelf. Die van mijn vrouw, die deze auto het meest gebruikt, werkt altijd. De mijne stopt er na een paar weken mee, ik kan wel gewoon de "mechanische" sleutel gebruiken, en moet ik naar de garage, met auto en kastjes. Die doen er iets mee, inleren of zoiets, en dan werkt het systeem voor mij weer een paar weken.

Hoe kan dat of moet ik gewoon maar een nieuw kastje of sleutel gaan bestellen? Of heb je iedere keer een andere code die bij de wagen in een range valt? En omdat ik hem veel minder gebruik, dat dan de wagen uiteindelijk niet meer reageert op mijn kastje?

Ik zie later dat er ook al eerder wat dingen in het forum staan over deze kastjes op 17/4/2007. Dus dat ga ik ook even proberen.
 
Heb een octavia uit 2001 met ingebouwd kastje. In mijn handboek staat beschreven hoe dat inleren werkt, en wat je moet doen. Voor zover ik weet heeft de sleutel/kastje een unieke code, staat op de sticker in het handboek.
 

purk

Senior Member
steek jou sleutel in het contactslot,

druk beide knoppen tegelijk in voor ongeveer 12 seconde

Laat de kmoppen los en het ledje brand nu continu.

draai jou sleutel op contact aan.

druk een knop drie keer 1 seconde in, als alles goed is knipperen de knipperlichten 5 keer en is je afstandsbediening weer ingeleerd.

Draai je sleuten van het contact af.


Klaar is vlaar032
 

Gieliovd

Forumguru
Maar dan nog, dat elke 2 weken doen...

AB is gewoon defect lijkt me dan, als de batterijen nog goed zijn.
 

Vlaar032

Senior Member
Bedankt Purk, ik vond hem inderdaad NA het plaatsen van mijn bericht pas bij de soortgelijke discussies van 17/4/2007. De eerste methode -zonder die zekering eruit te halen gelukkig- deed het. Ik kan weer zappen!
 

Vlaar032

Senior Member
O ja, en de methode geprint en en in de rep/onderhoudsmap met de rekeningen voor onze eigen wagen gedaan. En ook Torance en Gieliovd bedankt, maar ik denk dat het komt door het verschil in gebruik, EN, dat bleek ook nog, dat ik schijnbaar kans zie mijn sleutelbos zo op te frommelen in mijn jas, dat een van de sleutels het kastje indrukt, en dat dat ding gewoon een half uur zapt ver weg van de wagen... Door werk komen er ook andere autosleutels aan die bos, en dan kijk ik niet goed uit denk ik, zoals die dikke kastjes van lease MBenzen, BMW's, Volvo's en VW's. Soms ook een Skoda Octavia I ("Demarrage") of 2 trouwens. Maar die batterij geeft verder de goede spanning, dat heb ik ook nagekeken. En als je die er uit sloopt, jawel, weer synchroniseren dus!
 
Bovenaan Onderaan