Reservoir ruitenwisservloeistof vervangen

Luke

Forumguru
Goedenavond heren en dames

Heeft er iemand ervaring met het zelf vervangen van het reservoir van de ruitenwisservloeistof, aub? Moet er veel gedemonteerd worden, bijv? Speciaal gereedschap nodig?
Ik kreeg vandaag een melding dat het peil laag was. Dus ik vul 'm bij en zie het net voor de linker voorband weglekken...
Nog nooit gehad, dit probleem. Dat reservoir zit zichtbaar goed verscholen. Maar misschien kan ik het zelf wel vervangen?
Op internet zag ik al vervangstukken aangeboden tussen 15 en 25 euro.
Kunnen jullie me helpen, aub?
Ik heb een skoda octavia combi 1.4tsi 110kw van jan. 2018 met 190.000km.

Groetjes
Luke
 

EdK

Forumguru
Waarom zou je het reservoir vervangen als er waarschijnlijk een slang los zit of een scheur heeft ?
En bijkomen is volgens mij wiel losnemen en wielkast beplating voorzijde en dan kun je er makkelijk bij.
Maar de echte sleutelaars hier hebben misschien een makkelijkere manier
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Luke

Forumguru
Hoi, EdK
bedankt voor de reactie. Ik heb inderdaad nog niet geverifieerd of het enkel de slang is of dat het reservoir een scheur heeft.
Dat reservoir zit nogal goed beschermd achter de bumper dus is 't waarschijnlijk eerder, zoals je zegt, de slang die ergens los zit of gebarsten is.
Ben al een hele avond aan 't zoeken naar tutorials.
Heb iets gevonden online:
voorbumper verwijderen Skoda Octavia 3
Deze YT-video toont hoe de liner van het linkervoorwiel kan worden gedemonteerd en hoe de bumper eraf kan.
Voor een noob als ik al geen sinecure. :unsure:Ik heb een schuine oprit en woon aan een drukke baan, dus thuis gaat dit al niet. Plus ook best hele voorkant omhoog, blijkbaar. Dus links en rechts krik zetten.
Ook zijn er 2 torx schroeven die heel moeilijk bereikbaar zijn onder de koplampen.
Om echt overal goed aan te kunnen is het op de film duidelijk dat je best het linker voorwiel, de liner en de bumper eraf neemt. :thumbsdown:
Ik wacht nog af of er anderen een hotfix hebben. :giggle:

Groetjes
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan