Reservewiel afwijkende maat ?

hemi24

Forumguru
Voor de km-vreters/veelrijders is een lekke band iets wat eerder voor zal komen dan vervanging van de accu.
Daar hoef je geen statistiek voor te beheersen lijkt me zo...

Baal trouwens wel dat ik opgezadeld zit met zo'n kansloze reparatieset in de kofferbak.
En nou maar hopen dat ik nooit uit hoef te zoeken hoe dat in z'n werk gaat..!

Ik blijf van mening dat er voor een combi of een auto met een trekhaak er maar één echte oplossing is: een volwaardig reservewiel in dezelfde maat als de overige 4!
 

hemi24

Forumguru
Kom maar op met de Poll:

Mijn vorige O2: 22mnd - 122.000km - 2 lekke banden - 0 accu's

Ben benieuwd hoe je de poll gaat indelen: aantal lekke banden per km?
Of aantal lekke banden per versleten accu?
 

andrehj

Forumguru
Baal trouwens wel dat ik opgezadeld zit met zo'n kansloze reparatieset in de kofferbak.

Ik snap je niet. Niemand houdt je toch tegen om een normaal reservewiel aan te schaffen? Dat kost toch de wereld niet? Een losse velg is een paar tientjes en een ranzige band (je gaat em als het goed is toch niet gebruiken) kost misschien 50 euro.
 

Constant

Erelid
Misschien kan zo'n reparatieset toch handig zijn als je een lekke band krijgt op een onmogelijke plek. Van de zomer zag ik in Zwitserland een auto met lekke band op een smalle bergpas en natuurlijk in een onoverzichtelijke bocht. Dan zou je toch het liefst zo'n spuitbus hebben en zo snel mogelijk weg willen rijden (en op een veilige plek het wiel wisselen).
 

hemi24

Forumguru
is meer een principekwestie dan een probleem: heb 4 winterbanden op LM-velg in opslag liggen...
...daar kan natuurlijk wel een van in de koffer!

Kruissleutel heb ik daar ook al in gedeponeerd: de opbergbak in de ruimte voor het reservewiel slikt ongelooflijk veel (zo ook de afneembare trekhaak en de extra witte nummerplaat)

Wat mist er dan nog? Een krik, voor pak en beet 10 euro op de sloop?!?
Wellicht nog de piepschuim opbergbak voor in het wiel en die kunststof knots met plastik moer om wiel vast te zetten in de bak...

Ben denk ik gewoon te koppig om alles te wisselen: als het zover is proberen we de schuimbus en als dit niet helpt mag de pechhulp komen opdagen...
 

hemi24

Forumguru
Zal ondertussen wel iets meevallen neem ik aan, gezien de groeiende aantallen auto's die uitgeleverd worden met schuim-kit.
Zullen wel geschikte reinigingsmiddelen voor zijn mag ik hopen?
Band kan wel in de container denk ik.
 

skodaboy

Forumguru
Baal trouwens wel dat ik opgezadeld zit met zo'n kansloze reparatieset in de kofferbak.
En nou maar hopen dat ik nooit uit hoef te zoeken hoe dat in z'n werk gaat..!

waarom schaf jij je dan niet een reservewiel en het boordgereedschap aan? ik vind zo'n reparatieset ook maar niks,bij een klapband staat je er nog bij en kijkt er naar....:crazy:
ik ben blij dat er in mijn kofferbak een reservewiel zit,ook is dit maar een 16 inch wiel...er gaat niets boven een volwaardig wiel....:smiley29:
 
Bovenaan Onderaan