Reservesleutel werkt niet

ronald_j

Actief lid
Deze week heb ik een auto gekocht.
De reservesleutel doet het niet.
Voordat ik ermee terugga wil ik graag eerst wat dingen testen.
Naar ik begreep heeft de verkoper de batterij al vervangen, maar hij doet het nog steeds niet. Op de batterij meet ik 3.0v. die lijkt dus inderdaad vol. Maar het lichtje op de sleutel gaat niet aan. Bij geen van de knoppen.

Nu heb ik ergens gelezen dat de sleutel evt opnieuw ingeleerd moet worden. Maar zou het lichtje dan ook niet aangaan als de sleutel niet ingeleerd is?

Hoe doe je dat met een fabia 3 uit 2018?
 

EdK

Forumguru
Zou zeggen schaf toch maar even een nieuwe knoopcel aan.
En neem dan er één van een bekend merk zals bv Duracell of Varta.
Action knoopcellen blijken het bv niet te doen ondanks dat ze vol blijken te zijn.
Ledje moet gewoon gaan branden als je één van de knoppen bediend...
En pak een knoopcel altijd aan de zijkant vast en niet op de platte delen ( plus en min ) want dan ben je meteen al een verbruiker voor je batterij
 

ronald_j

Actief lid
Hmm, het is wel een varta.
Misschien eens kijken of ok.iets van een Duracell oid te pakken kan krijgen. En past daar ook een 2032 in?
 

1983jeroen

Forumguru
Bij een volle 3V knoopcel zou je wel meer dan 3V moeten meten (3,3 o.i.d.) Als je precies 3 meet is de batterij al niet best meer.

Een 2032 is 0,7mm dikker dan een 2025 (20 is de diameter en het getal er achter is van de dikte; 3,2 of 2,5mm)
 

ronald_j

Actief lid
Ja, dat van die dikte weet ik. Ik vraag het omdat de sleutel eruit ziet of hij ruimte heeft voor een dikkere batterij. Al staat er wel 2025 op het klepje. Maar als hij zo kritisch is ten aanzien van het batterij vermogen dan zou hij met een dikkere batterij misschien net iets meer vermogen hebben.
Batterij was trouwens een Panasonic zie ik op de foto.

Ik ga een nieuwe bestellen.
 

ronald_j

Actief lid
Heb eindelijk de batterij binnen. Ik heb gekozen voor een Varta met de grootst mogelijke capaciteit. De sleutel werkt nu weer.
Ik heb gezien dat de verkoper hem ook heeft getest en toen werkte hij, dus ik laat hem even een paar dagen liggen. Als hij het dan nog doet dan zijn we eruit.
Ik heb hem alleen aan de achterkant aangeraakt, dus ook vingervet moet niet meer voor problemen zorgen.
 

hemi24

Forumguru
Waar moest die batterij wel niet helemaal vandaan komen dan?!?

Goed dat het voorlopig lijkt opgelost te zijn!
 

ronald_j

Actief lid
Mijn vaste elke elektronica leverancier waar ik bedrijfsmatig veel bestel. Ik moest alleen wel even wachten tot er weer een bestelling kwam waar ik op kon meeliften.
 
Bovenaan Onderaan