Reserve olie voor de vakantie

erto171

Actief lid
Voor de vakantie met de Rapid 1.2 TSI, een reserve liter olie voor de zekerheid gekocht bij de dealer, Shell Helix Ultra AVL 5W30 LL III, prijs € 23,84, inclusief fraaie nota met origineel authentiek groen logo !!!!!
Ook maar eens gekeken op internet wat de prijs daar is , gemiddeld zo'n € 10 per liter, wel een groot verschil in prijs met de $koda en $eat dealer !!! duur logo ???? Dealer Mijngoud

:pieker:
 
Laatst bewerkt:

Ridley

Forumguru
Olie bijvullen dien ze maar als ie een beurtje krijgt. Ik controleer braaf maandelijks, maar nog nooit kunnen constateren dat er ineens extreem veel verbruikt is.
 

Noord26

Forumguru
Olie bijvullen dien ze maar als ie een beurtje krijgt. Ik controleer braaf maandelijks, maar nog nooit kunnen constateren dat er ineens extreem veel verbruikt is.

Als ze maar moeten bijvullen bij de beurten hoef je ook niet te controleren? Je spreekt jezelf in 2 zinnen volledig tegen..
 

Ridley

Forumguru
Ik zeg toch niet dat ik bijvul? Ik controleer alleen maar :) zoals een goed manager betaamd werkt ie zelf niet mee :D
 

Cordoba

Forumguru
Vroeger toen ik diesel reed had ik wel olie staan om tussen de beurten door wat bij te vullen (moest meestal één keer iets van een halve liter bijvullen tussen 2 beurten), en had daarom gewoon olie in de schuur staan daarvoor. Verder nooit auto's gehad die olie verbruikten, dus voor bijvullen niet alleen geen olie in de auto, zelfs niet in huis, maar dus ook niet mee op vakantie. Als de auto bijzondere prestaties moet leveren, is het misschien zinvol (denk aan lange ritten op hoge snelheid, of met een flinke sleurhut hellingen op en af), maar een auto die goed is onderhouden en geen problemen heeft lijkt het me overbodig. In het geval het dan toch nodig zou zijn, kun je ook bij een tankstation nog wel een litertje olie halen, en dat zal niet duurder zijn dan 'dealer-olie'.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Ik zeg toch niet dat ik bijvul? Ik controleer alleen maar :) zoals een goed manager betaamd werkt ie zelf niet mee :D

En wat als er wel olie bij moet als je controleert? De garage doet het alleen tijdens een beurt zeg je. Waarom controleer je als je toch niet gaat bijvullen?

:deuk:
 

turboturbo

Forumguru
Had effe naar Brezan oid gereden, dan was je voor een normale prijs klaar geweest.
Ik heb ook ooit een 1L verpakking gekocht voor 'als reserve' waarna ik erachter kwam dat mijn Fabia letterlijk geen druppel olie verbruikt.... :fool:
...wat natuurlijk met een nieuwe niet-ingereden turbo motor vast nog wel het geval is...
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan