Reparatie kapotte microchip in de deur?

R.Heikamp

Forumguru
Even ter info.

Ik zit dus met een kapotte microchip in de deur, het lijkt ook steeds erger te worden. Niet meer dat als je de deur dicht gooit op slot springen af en toe dat is nu bijna altijd.
gister reageerde die niet op de afstandsbediening om hem op slot te doen en met de sleutel zelf was ik er een half uur!! mee bezig hij sprong weer open nadat ik de auto op slot had gedraaid!

Nu had ik al een tijdje terug een afspraak gemaakt bij Deurslotreparatie.nl echter is hij op dit moment herstellende van een dubbele longonsteking, dus dat kan nog wel even duren.

Weet iemand hier op het forum of er nog andere adresjes zijn? want bij de dealer voor 250 á 300 vindt ik te veel van het goeie.

plus het loopt niet zo makkelijk met je reserve sleutel in je portomonee ;)

Laatst bewerkt door een moderator:

Zwiersharry

Nieuw lid
Even ter info.

Ik zit dus met een kapotte microchip in de deur, het lijkt ook steeds erger te worden. Niet meer dat als je de deur dicht gooit op slot springen af en toe dat is nu bijna altijd.
gister reageerde die niet op de afstandsbediening om hem op slot te doen en met de sleutel zelf was ik er een half uur!! mee bezig hij sprong weer open nadat ik de auto op slot had gedraaid!

Nu had ik al een tijdje terug een afspraak gemaakt bij Deurslotreparatie.nl echter is hij op dit moment herstellende van een dubbele longonsteking, dus dat kan nog wel even duren.

Weet iemand hier op het forum of er nog andere adresjes zijn? want bij de dealer voor 250 á 300 vindt ik te veel van het goeie.

plus het loopt niet zo makkelijk met je reserve sleutel in je portomonee ;)

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bleek vocht te zijn.
Slot ruim inspuiten met WD40, teflon spray is nog beter.
Ik heb deze behandeling een aantal keren moeten herhalen.
Probleem is nu weg.

R.Heikamp

Forumguru
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bleek vocht te zijn.
Slot ruim inspuiten met WD40, teflon spray is nog beter.
Ik heb deze behandeling een aantal keren moeten herhalen.
Probleem is nu weg.

Het is wellicht te proberen, op welke plekken heb je het slot ingespoten aan de zijkant van de deur of in het sleutelgat?

R.Heikamp

Forumguru
Heb het slot even flink ingespoten met wd40 liep onder uit de deur (afvalwaterings gaatjes) op het eerste gezicht deed het weinig op het volgende na de deuren springen op slot (alle) maar 1 sec daarna springt alleen de bestuurdersdeur weer open. We gaan het zien

Cordoba

Forumguru
Je zou even kunnen kijken wat Vagtechniek vraagt, maar ik schat dat je daar ook rond 150-180 euro (incl. nieuw slot) uitkomt.

R.Heikamp

Forumguru
@Cordoba ik heb er zojuist een mailtje van terug ontvangen slot zelf kost 141 incl. btw en daar zouden dan nog 75 euro montage bij komen.

in het mailtje had hij ook het type nummer gezet en op marktplaats kom ik een nieuw slot voor 45 euro tegen http://link.marktplaats.nl/769884141 weet u toevallig of 3B1837015AQ indd het goede type nummer is voor het deurslot van de fabia? ik heb namelijk iemand die het er wel voor mij in kan zetten.

Cordoba

Forumguru
Blijkbaar zijn de sloten een stuk duurder geworden: Vagtechniek heeft het voor mij zo'n 2-3 jaar terug gedaan, en toen kostte het slot incl. BTW iets van 90 euro, en totaal was ik een bedrag kwijt in de orde van 150 euro (net er onder, of max. 2 tientjes meer, ik weet het niet meer precies).
Ik ken niet de exacte partnrs. die geschikt zijn, maar heb wel eens gehoord dat het van belang is, dat alle deuren dezelfde letter hebben op het eind van de code (anders schijnen de deuren niet goed samen te werken op 1 module voor de centrale vergrendeling, en ook elektrische ramen schijnen soms een probleem te vormen als die niet van dezelfde serie zijn).

Ik durf hier geen harde uitspraken over te doen: ik heb wel eens het één en ander gehoord van iemand die problemen had met de cv-werking nadat er slooponderdelen waren gemonteerd.

R.Heikamp

Forumguru
@Cordoba Helaas wel ja ik hoop dat het type nummer de goede is dan ben ik vrij voordelig klaar.
Ik vraag het wel ff aan een ander;)

@Antera @EdK @ertromp

Weet 1 van jullie misschien of 3B1837015AQ het juiste type nummer is van een deurslot van de Fabia?

Cordoba

Forumguru
@R.Heikamp : de kans bestaat, dat je eerst moet kijken welk type nummer incl. eindletter er bij jouw auto gemonteerd zit, dat is in bepaalde gevallen namelijk redelijk onvoorspelbaar, de ene week hebben ze de letter C gemonteerd in de fabriek de week erna soms de D en een week later soms weer de C (nieuwe voorraad).

R.Heikamp

Forumguru
@R.Heikamp : de kans bestaat, dat je eerst moet kijken welk type nummer incl. eindletter er bij jouw auto gemonteerd zit, dat is in bepaalde gevallen namelijk redelijk onvoorspelbaar, de ene week hebben ze de letter C gemonteerd in de fabriek de week erna soms de D en een week later soms weer de C (nieuwe voorraad).

en dat is zeker niet uit te lezen? zo ja waar kan ik dat vinden in vcds (heb een Chinese kabel kan alleen uitlezen niets wijzigen) zo niet dan is het zeker het slot uitbouwen en kijken naar het nummer er weer inzetten en bestellen. ik neem aan dat de dealer dit ook wel zou moeten weten.

Cordoba

Forumguru
Dealer kan het waarschijnlijk op basis van chassisnummer zien wat er in moet zitten. Aan de andere kant, de bekleding moet je toch uitbouwen.

Moment ik ga even kijken welk nummer mijn oude slot heeft en of dat toevallig gelijk is, en waar het nr. precies staat.

Edit: mijn slot heeft hetzelfde nummer maar als eindletters 'AM' waar jij het over 'AQ' hebt.
De sticker met het nr. (15AM 3B1837015AM) zit aan de kant van het plaatwerk, dus moet je eerst het slot demonteren om dat te kunnen lezen. Verder allerlei plekken met nrs. en merken op het slot, maar nergens het partnr. of een deel ervan.

Laatst bewerkt:

R.Heikamp

Forumguru
Wat me net te binnen schiet de sticker in de kofferbak is het daar niet uit te achterhalen op 1 of de andere manier ik zou daar ook even een foto van maken heb ik ook gelijk mijn motorcode voor de handtekening;)

R.Heikamp

Forumguru
Morgen met daglicht even ren wat betere foto maken mijn iPhone had net kuren zoals te zien
eje9u6uz.jpg
9enuzeze.jpg
re4edume.jpg
zu3edu6a.jpg

R.Heikamp

Forumguru
Heb de dealer gebeld en via het kenteken kwamen hun erachter dat het indd 3B1837015AQ is ik ga de gok wagen en die van marktplaats bestellen

R.Heikamp

Forumguru
Heel apart nu ik het slot heb besteld heb ik nergens meer last van alles werkt weer zoals vanouds binnenverlichting lampje in de deur deur springt niet meer vanzelf op slot verlichtingzoemer werkt weer

Ik kijk het ff aan en heb de nieuwe dan mooi als reserve

Bovenaan Onderaan