Rempedaal indrukken klikt luid

Howdy folks.

Quick one. Ik heb sinds kort een Superb3 uit 2018 met een DSG en 280pk. Nu valt mij op wanneer hij op ACC staat of als ik gewoon uitrol en ik begin te remmen dan hoor ik redelijk storende klik wanneer het remmen begint. Nu heb ik hiervoor een handgeschakelde super3 uit 2016 gehad en daar heb ik dat nooit gemerkt. Is dit puur de auto of moet ik even heen om te kijken wat ze er aan kunnen doen?

Thanks!
 

JeSko

Forumguru
Misschien een remblok die wat speling heeft in zijn remklauw, heb dit ooit eens gezien tijdens de les bij een Opel, dat maakt dan een kleine klik voor het effectieve remmen.
 

Fmoon

Forumguru
Dat had ik inderdaad na het schoonmaken van de remmen en nadat ik nieuwe blokken had gemonteerd. Weet niet of dit ook het geval is met de Superb? Je kan met een schroevendraaier eens kijken of het blokje makkelijk heen en weer te bewegen is.. als dat het geval is dan zal het vanzelf verdwijnen wanneer er weer troep tussen komt.
 
Neen. Doet het ook als je stilstaat. Is alsof het een schakelaar is. Is ook het moment dat ACC uitgaat enzo. Maar klinkt dus niet normaal! Good to know! :)
 
Bovenaan Onderaan