Remolie vernieuwen

delmoral

Actief lid
Heeft het nut uw remolie jaarlijks of 2 jaarlijks te vernieuwen. Ik controleer mijn olie alle 6 maanden op vocht met een speciale vochtmeter en na 9 jaar en 80.000 km is die nog altijd voldoende. Alle comentaar is welkom.

Tees

Donateur
Ah, die goede oude discussie!
Elk jaar remvloeistof vervangen heeft sowieso geen zin, het voorschrift is elke 2 jaar (muv nieuwe autos, die na 3 jaar). In dat voorschrift zit uiteraard een veiligheidsmarge om ook extreme gevallen op te vangen. Dus je remmen zullen het heus niet meer doen als je t 3 jaar laat zitten. Maar veroudering is meer dan het opnemen van water, en die vochtmeters zijn notoir onbetrouwbaar.

Mijn mening? Voor het allerbelangrijkste veiligheidsmiddel dat aanwezig is in de auto, bespaar ik echt geen 3 tientjes per jaar. Bij mij komt er gewoon elke 2 jaar nieuwe remvloeistof in.

Tees

Donateur
Dat is meer een definitie voor aardolie dan voor olie in het algemeen. Zonnebloemolie is ook geen petroleum(achtig) product. Voor olie is voor zover ik weet geen officiële definitie, ik zou het omschrijven als een hydrofobe visceuse vloeistof.

Bovenaan Onderaan