Remmen upgrade iV

MCMikeyJ

Nieuw lid
Beste mensen,

Na een tijdje nu met de superb te hebben gereden, vind ik de remmen op deze auto echt enorm tegenvallen. Vooral bij goed doorremmen heb ik het gevoel dat hij niet veel doet en ik het pedaal moet doortrappen tot door de vloer.

Ik zag op briskoda wat topics over de upgrade naar 340 voor en 310 achter van een 280 superb / gti of cupra.
Onderdelen zouden plug and play zijn. Er zijn wat bedrijven in het buitenland vooral die complete sets leveren met dustcovers, klauwen, blokken, schijven en remleidingen. Iemand hier die ook al eens een dergelijke upgrade heeft uitgevoerd? Of iemand die een adres heeft van mensen die dit soort remmensets leveren gereviseerd of nieuw?

Vaak zijn ze ook nog in kleur te spuiten naar wens etc. Gaat het veel doen denken jullie? Of zeg je koop gewoon fatsoenlijke schijven en blokken en dan ben je ook al een heel eind. Dacht eerst dat 340 voor de looks ook wel mooi is, maar zo’n giga verschil maakt het nu ook weer niet in grote.

Alvast dank!

Michael

Captain Hook

Forumguru
Vooral bij goed doorremmen heb ik het gevoel dat hij niet veel doet en ik het pedaal moet doortrappen tot door de vloer.
Ik schrik hier wel van... wie rijdt er nou in het dagelijkse verkeer waarbij 'ie vaak zo sterk moet remmen? :rolleyes:

Ben al 45 jaar onderweg met tig soorten voertuigen, maar die paar keer dat ik echt flink moest remmen zijn op twee handen te tellen, in al die jaren...

MCMikeyJ

Nieuw lid
Ik schrik hier wel van... wie rijdt er nou in het dagelijkse verkeer waarbij 'ie vaak zo sterk moet remmen? :rolleyes:

Ben al 45 jaar onderweg met tig soorten voertuigen, maar die paar keer dat ik echt flink moest remmen zijn op twee handen te tellen, in al die jaren...
Ik ook haha! Werk al tig jaren als ambulance chauffeur en rij ongeveer 3x per jaar naar oostenrijk.. dus ik maak km’s genoeg ;)
Tegenover mijn oude seat remt deze echt als een zeef en zag daar meer dingen van voorbij komen. Dus los van de upgrade vraag wilde ik ook kijken of er meer mensen hier dit ervaren. Laats moest ik door een plotseling ontstaande file ff goed doorremmen ( geen noodrem ofzo) en toen dacht ik hooooo nu moet je echt stil gaan staan. De vrouw viel het ook al op. Wellicht inderdaad omdat je niet veel remt. Maar ik mis echt ff die “bite” met remmen zeg maar

Bakkertje

Forumguru
Grappig dat je hierover begint @MCMikeyJ van de week eens wat sportiever gereden met m'n GTE en ook wel vergelijkbare ervaring qua remmen. Het remt in de basis prima maar ik heb het gevoel alsof het gewicht te hard doorduwt, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Het niet direct pakken zit hem volgens mij ook voor een deel in het regenereren van de auto, om te vertragen hebben we niet alleen de remmen maar ook de elektromotor die gaat regenereren.

Wat je sowieso eens kunt doen is de auto in N zetten en dan flink remmen, dan wordt er niet geregenereerd. Dit helpt ook om de roest op je achter schijven te voorkomen.

Volgens mij zitten er bij mij gewoon dezelfde 312 mm remmen onder als bij bijvoorbeeld een standaard 1.4, terwijl je toch met 200 kg en 68pk meer te dealen hebt.

Zou het niet afdoende zijn om betere kwaliteit schijven en blokken te monteren? (laat me graag adviseren in dit draadje)
Big brake kits heb ik ook naar gekeken, dat gaat al gauw richting de 1000 euro alleen voor. Mooi voor de looks, maar of het echt nodig is voor dag dagelijks gebruik vind ik voor mezelf nogal de vraag.

Edit: net een aardig setje gevonden:

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan