Remlichtschakelaar problemen.....

Iemand die het volgende begrijpt?

Storing EPC en motormanagement, na uitlezen de melding " remlichtschakelaar / cruise control".

Vanmorgen nieuwe schakelaar gemonteerd, na opnieuw starten bleven de foutmeldingen ook weg.

Na half uur rijden wederom dezelfde waarschuwingslampjes aan...... aangezien de cruise control ook weigert zou het logisch gezien wederom de remschakelaar moeten zijn ?

Moet deze melding mogelijk gewist worden of heeft dat geen invloed op de "nieuwe" melding.....
 

Antera

Donateur
Even in de meetwaarde blokken kijken met vcds dan kan je zien of de contacten werken of niet. Dat geeft je meer duidelijkheid misschien. Kan ook koppelingsschakelaar zijn of schakelaar in je stuurkolom. Het kan veel zijn vandaar dat je dan even de meetwaarde blokken moet raadplegen
 
Ik mis even het verschil tussen koppelingschakelaar en remlichtschakelaar.
De nieuw gemonteerde remlichtschakelaar (blauwe behuizing, uitschuifbare pin aan voorzijde, 2 pins aansluiting zat onder het dashboard, ter hoogte van het koppelingspedaal .(Deze moest ik induwen om de nieuwe schakelaar te monteren). Op de verpakking staat toch echt remlichtschakelaar.... en dit was ook de melding tijdens het uitlezen.
Ps , remlichten hebben perfect gewerkt en nu nog....
 

Antera

Donateur
Nogmaals even uitlezen met de meetwaardeblokken om duidelijkheid te krijgen.

remlicht schakelaar heeft 2 contacten. 1 voor remlicht en 1 voor cc.

als je hem handmatig indrukt voor de montage kan dit defecten veroorzaak werd mij eens verteld. Dus wie weet. Zie regel 1 dan weet je het :-)
 
Bovenaan Onderaan