Remdruk

Ik heb nu 2 keer meegemaakt dat als je het rempedaal maar heel licht aanraakt hij meteen hard gaat remmen. Laatst na file en weer optrekken lijkt of rem blijft hangen, want je voelt weerstand bij optrekken, is wel schrikken als je normaal even iets kunt bijremmen nu meteen heel hard remt. Ik denk iets met achterschijven, nog meer oct 3 rijders op dit forum die dit herkennen?

boontjeRS

Forumguru
Een keer voelen na een ritje met zo weinig mogelijk te remmen welke schijven warm hebben. De achterste mogen maar iets warm hebben, voorste altijd warmer. Zo weet je of ze blijven hangen. Kan ook handrem zijn maar dan krijg je normaal een geluidssignaal. Opletten dat je je niet verbrandt!

Joske

Forumguru
nog niet mee gemaakt.. hopelijk blijft dat ook zo :pieker:

misschien iets te maken met 1 van de hulpsystemen? Bij idee dat er crash gaat plaats vinden wordt het remsysteem reeds op voorhand opgevuld om sneller te kunnen remmen. Lijkt me de moeite om de dealer eens over te spreken alleszins.

DannyG

Forumguru
Wat ik na 2.000km op de teller in Frankrijk heb meegemaakt was dat, nadat we een tijd geparkeerd hebben gestaan met de handrem aangetrokken, ik bij vertrek een lichte weerstand ondervond en een slepend geluid hoorde (de handrem was niet meer aangetrokken). Na amper een meter hoorde ik een luide bonk en rammel. Ben uiteraard onmiddellijk gestopt. Onder de auto gekeken, aan de schijven en remblokken ... nergens iets gezien. Opnieuw gestart en voorzichtig stapvoets door gereden. Daarna nooit meer voorgehad. Ondertussen probleemloos 4.000km gereden.

Misschien niet onmiddellijk wat jij voor had maar toch ook te denken richting remsysteem.

Ik duim voor je dat het geen ernstige problemen zijn.

Gbn

Actief lid
Heb je front assist ?
zat je dicht op je voorganger ?
zo ja, front assist begint de remdruk al te verhogen, op het moment dat er mogelijk een gevaarlijke situatie ontstaat. hierdoor rem je meteen een stuk forser, als je gaat remmen.

Gerard

Bovenaan Onderaan